Pite :)

Så, då sitter man äntligen hemma i sitt riktiga hus och skriver. Det var ett tag sen nu jag var hemma och fick se alla underbaringar som finns här hemma i Böle. Att landa här på kallax kändes hur bra som helst. Jag kände mig hemma och det var med pirr i magen jag klev ur bilen hemma på gården. Utanför väntade mamma, Lisa och Tuva. Mycket trevligt. Så stod vi ute här på gården och pratade om allt möjligt i en timma kanske. Sen kom mitt underbara lyckorus tove förbi. Hon hade varit i Lule och shoppat och hade hittat två mycket fina tröjor och ORANGE hårfärg. Helt gaalet, Tove skulle fixa sitt hår orange. Trodde jag då. Men icke det. bara en slinga. Och tur var väl det? haha. Sen följde jag henne till sitt lilla hem. Det såg ut som vanligt och luktande Tove. Vi pratade lite om valborg och om allt sånt roligt. Sen gick vi hem till mig. Och det var första ggn på två månader som jag gick in i vårat hus. Kändes riktigt bra måste jag säga. Vi kikade kläder och kom fram till att vi åker på stan på måndag efter jag varit på backa. Perfekt. hihi. Senare käkade jag och sen gick jag över till tove igen för att träffa David och Zilla också. Mycket trevlat. Vi har typ sett hockey hela kvällen. Sen gick jag hem och såg Wallander med mamma. Nu sitter jag bara hära och ska snart sova. 

Nu vill jag bara träffa älskade hanna, sanna, josse, john och många mer innan jag nästa söndag åker tillbaka. I morron ska jag nog kolla fotboll och sen på kvällen ska jag nog träna skulle jag tro.

Take Care 



Nog vet jag att du inte tycker om mig.
Du viskade det till mig en gång.
Men mig gör det inget,
För i mig bor det ett ljus och det kan ingen ta ifrån mig.

Jag vet väl alla gånger du viskar till dina kompisar.
Jag vet hur fula kläder jag har.
Men vet du, jag bryr mig inte.
För jag är stark nu.
Det finns ett ljus i mig,
Och det gör mig stark.

Och egentligen är allt bra utan dig.
Jag klarar mig bra utan dig.
För du är ingen kompis.
Utan dig klarar jag mig.
För i mig bor det ett ljus.
Det kan ingen ta ifrån mig.

Det ljuset kan inte släckas.
Ljuset kommer alltid brinna inuti mig.
Med det kommer jag alltid vara stark.
Även fast jag visar mig svag.
Innerstinne är jag stark.
Lika stark som Pippi Långstrump.

Inget kan stoppa mig nu,
Jag har slagit mig fri.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback