Tejp

Det här med läger är ju nästan för bra för att vara sant. Aldrig är man väl så lycklig som när man är med en massa underbart folk och bara lever livet liksom? Aldrig behöver man oroa sig för hur man ser hur, man blir liksom accepterad precis hur man än ser ut, det älskar jag. hehe.

För mig började sommarn för fyra veckor sen när jag var på oaslägret. Då började sommarn. För det var först då allt roligt drog i gång. Den helgen var det Oas, nästa helg var jag med hanna, förra helgen var det PDOL och veckan som varit har jag varit på Tejp, ett läger i Ö-vik.

Lägret i övik var det ja. Ett regnigt läger, som efter redan första dagen smällde på med express fart kan jag lova. Det började på 100 och slutade på 1000. Aldrig har jag skrattat så mkt på en kväll som jag gjorde första kvällen och första kvällen brukar ju alltid vara så där spänd du vet. Men inte det. Det var helt slappt typ. Underbart. Inte var jag tyst inte, som jag brukar vara. Jag VISSTE att lägret skulle vara kul, men inte så här kul. Underbart.
Tisdag kom vi dit, det regnade och var äckligt. Mötestältet läkte igenom. Kort sagt, vi snörde på oss regnkläderna direkt. Kvällen var helt underbar.Ooh, vad jag skrattade. Hade kunnat skratta länge till.
Detta läger har innehållit så mycket, så att om jag skulle skriva om precis allt skulle det ta hela kvällen. Och det har jag inte tid med. För egentligen måste jag sova nu, för att bli frisk. Men kan inte. För jag ska göra pajer med mina kompanjoner ;) hehe.
Men ialla fall. Lägret har innehållit så mkt som:

Underbara människor, lycka, skratt, regn, sol, Volleyboll, sand, vatten, pool, dop, tårar, möten, bibeln, Jesus, tält, vattenpölar, hosta, halsont, avsked, mat, glass, vinst, förlust, kalltvatten, spöken, brygga, sova, sängar, rum, Gud, knullfot, läsa, skriva, rita, kramas, gratiskramar, massage, stökigt, packa, trasiga soffor. Medmeramedmera

Med andra ord, det har varit helt underbart.
Om en månad åker vi några från pite, ner till Borås och ska se håkan hellström på liseberg. Ska bli hur roligt som helst att få träffa dessa underbara människor igen. jag längar och jag längtar. Ååh, vad roligt ;D

Nu ska jag sova tills klockan sju.

Lev och Må
för det gör jag ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback