Sommarlov

En seg dag börjar lida mot sitt slut. Sitter här och nyser och snorar. Allergi är dålig skit. Har suttit vid datorn i två timmar nu - PANIK. Borde inte nöta dator söjn länge, men det finns ingen hemma just nu som säger att jag ska gå här i från. Mamma, som jag skulle mysa med ikväll, se tv och äta fruktsallad, svek mig och for ut med skutan med pappa och grannarna. Då blev jag butter och satte mig här, bara för att jag vet att mamma hatar det. Men hon får allt skylla sig själv. Blä för det.
Det enda jag gjort idag är att sola och sovit. Kvällen och natten sög verkligen ut all min kraft från mig, men vad gör det? Det vart en superkväll :D

Dagen igår började klockan sex ;o Skulle kolla på agnes avslutning i kyrkan i sjulnäs. Vi skulle behöva åka klockan kvart i åtta, för agnes skulle vara där tidigare. Men sen ringde sara och sa att hon kunde åka med henne. Elina steg upp en timma för tidigt. Bajs.
I alla fall så var det riktigt bra, men bäst var Linn Karlsson som sjunger otroligt bra. Jag lovar att hela kyrkan grät. ojoj, finns det någon bättre?
Sen åkte jag hem, käka tårta, jordgubbar och smörgåstårta. Sen klockan två bar det av till badhusparken.
Sen spenderades hela kvällen i stan. Mkt mktmkt bra kväll. Den avslutates på max klockan två :P

På måndag börjar jag jobba, jag tror det kommer bli riktigt roligt. Fotbollsskola är bra. roligt.
På tisdag är det begravning för min älskade farfar. Vila I Frid.
På onsdag åker jag till stockholm. Och som Camilla sa "Stockholm är bra skit :D"
På torsdag börjar vi spela :D
På söndag är vi för hoppningsvis i final. På midsommar åker jag till kukkolaforsen. Förhoppningsvis med min nya kamera.


  
  
   
  

Detta ska sättas in i pitetidningen

Vi har en farfar som heter Åke, eller hade. Vi vet inte riktigt vad vi ska säga. Alla säger att vi har en farfar, fast han bara inte syns. Så är det nog, han syns inte, men han finns. Vår farfar, han dog för några dagar sen.

Våran farfar han var en glad underbar person med mycket bra humor. Han var mycket för att berätta olika historier som hänt i hans liv och ofta var det en kändis med i bilden. Han hade varit med om mycket.

Min farfar var jätte noga med att allt skulle vara rättvist, så därför behandlade han oss lika, så lika det gick. Hade Agnes suttit fram i bilen till stan, var det Elina som skulle få sitta fram när vi for hem igen, det var mycket noga. Han tyckte om att bowla, så därför brukade han ta med mig och Agnes till bowlinghallen.

Men hans hälsa satte stopp för bowlingen.

Nu syns han inte, men han finns, speciellt i våra tankar.

Vila I Frid Älskade Farfar


En kompis sa en gång:
Sörj inte det du saknar, utan gläds åt det du har.

Jag sörjer inte längre det jag saknar,

För jag vet hur kort tiden kan vara.

Man måste älska och tycka om den tiden man har kvar.

Min farfar försvann,

Det kan vara lätt att sakna och sörja honom.

Det gör jag också.

Men jag gläder mig också åt det jag har.

För det finns så mycket underbart som finns kvar.

Jag sa en gång för mig själv

?Om farmor och farfar dör, då dör jag med?

Nu är min farfar död och jag dog inte,

Nej tvärtom,

Jag tänker fortsätta leva,

För min farfar Åke.



Lev och Må
Elina

Kommentarer
Postat av: Maria

Stockholm är bäst ;)

2007-06-10 @ 15:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback