Ändå ser alla mycket vackrare ut än vanligt!

Solen skiner och temperaturen visar ungefär 20 grader plus. Inte ett moln på himlen. Det är underbart. Ha vart på en promme ida också. En kort sådan. Bara för att få mig lite frisk luft. Det slog mig hur vackra alla plötsligt har blivit. På bara några dagar har allt förändrats. Folk bär någon form av vackra kläder och alla ser allmänt bra ut. Perfekt om man så måste säga. För några minuter kan jag dröma mig tillbaka till sommarn 2005, den bästa i mitt liv. Allt kändes perfekt, magiskt på någ sätt. Så tittar jag plötsligt närmare på alla människor och märker att de ser alla likadana ut. Dom flesta har fortfarande på sig sin tjocka vinterjacka som om det vore 20 minus i stället för 20 plus. Endel har till och med glömt bort att tvätta håret på dom senaste dagarna. De går klädda precis som om det vore vilken vinterdag som helst, ändå ser alla mycket vackrare ut än vanligt

Hur kan allt egentligen verka så mycket vackrare på våren, när det egentligen ser lika ut? Kanske är det så att solen skiner dag in och dag ut bara för att allt ska verka vackert. Egentligen spelar det ingen roll varför allt verkar så mycket vackrare, huvudsaken är väl att vi tror att det är det, för då blir det ju som man tror. eller?!  Våren gör inte alla människor vackrare, det handlar om vad våren gör med mig. Våren får mig att öppna ögonen och se vad som finns runt om mig. Som att vakna upp ur det ide jag legat i sen oktober. Det känns i alla fall bra att vara på benen igen. Få sträcka på kroppen och ta tag i nya problem med nya krafter. Ändå känner jag mig trött.

Jag tror att jag ska börja bege mig mot sängen och plugga lite. Dock hemskt att plugga, men måste man så måste man. Min mamma kommer om två dagar nu och jag LÄNGTAR. Och på fredag får jag PÅSKLOV. Idag är det begravning för Hanna också, hoppas den blev vacker. Har väntat på brevbäraren idag också, men den vill inte komma med något till mig. Jag blir suuur. Ohja, boken är klar och jag har ont i magen, tänk och tänk om. Äh, orkar inte tänka nu... Aja, nu ska jag dra mig vidare.

Take Care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback