Den första april varje år

Har egentligen ingenting att skriva här idag, så det lär blir ett meningslöst inlägg som ingen kommer orka läsa. Eller nåt sånt. Men palla bry sig. Kände att jag var tvungen uppdatera i alla fall. Är trött som ett AS. Dock har jag sovit efter skolan, MEN Erik ringde och väckte mig, men it göre nå. haha. Har köpt en söt liten sommarklänning idag också, OCH till min stora förvåning var den INTE svart utan grön. Kände att jag var tvungen vara lite färgglad nu när det äntligen blivit vår. Gjorde mina sista prov idag också, så nu har jag påsklov och det känns mer än underbart. Min kära mor kommer i morron. Ska bli riktigt roligt faktiskt. Men innan det är det handbollsturnering på skolan, ska också bli riktigt roligt. hihi. Känns konstigt med påsklov, jag hade ju nyss sportlov. Men ghaa, tiden går så fort så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Snart äre april och sen äre maj och sen JUNI. shiit. Påsklovet ska i alla fall spenderas här i Göteborg med min mor. Ska bli roligt. Kommer nog gå på stan nåra dagar, IKEA nån dag och sen Bio nån annan dag. Ska se den nya Beck filmen. Det ser jag verkligen framemot. På torsdag åker jag ju till Danmark för att spela Rödspätte. Hmm, vad tycker jag om det då? Njaa, får väl se när jag kommer dit. Inget jag hurrar för kanske?! mjaa, får se till att stå ut några dagar bara.



På söndag är det HELA åtta år sen mormor dog. ÅTTA år, går tiden verkligen så fort? det är sjukligt. uh. Känns konstigt varje år den första april. Det är ingen vanlig dag som alla andra tycker. Näe, för mig är det en hemsk dag. Jag kommer precis ihåg den dagen som om det var igår. Den var riktigt hemsk och jag grät tills det inte fanns några tårar mer. Min mormor var den bästa mormorn man kan tänka sig ha. Men jag vet att hon har det bra där uppe, hon är på ett bättre ställe nu. Vem vet, hon kanske dricker the med Gud, kanske är hon bästa kompis med honom. Eller så sitter hon där med morfar och bara njuter av att finnas med honom igen. Dom kanske sitter på ett moln och tittar ner på oss, vakar över oss så att det inte ska hända oss något. Hon gråter säkert också, när det inte blir som hon har planerat. Mormor kommer förevigt vara saknad hos mig. Jag kommer aldrig glömma henne. Hon var den mest perfekta. Hon var bäst. Du är saknad och ihåg kommen av flera MORMOR <3.

Take Care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback