"Det ser ut som Ryssland här"

Idag skiner solen här i Göteborg. Det är varmt, men ändå lite små kyligt. Det blåser lite smått också.
När det är sol och varmt älskar jag den hära staden. Men när det regnar och är vinter hatar jag att bo här.
Visst, det finns mycket fint med Göteborg, men inte på vintern. Sommarn är otroligt vacker. Liseberg, Gothia, Partille, bad, sol, blommor, vad mer kan man begära? På sommarn ska det vara så.
Men vintern. Bara regn och blåst. Och när det för en gångs skull snöar, blir det bara äcklig slask som försvinner senare samma dag. Dessutom kan inte ens göteborgarna behandla en decimeter snö utan att det blir fullt kaos och bussarna inte längre går.
Näe, jag håller fortfarande på Piteå när det gäller bästa stället. Men när det gäller bästa handbolls staden håller jag hårt på Göteborg. För handboll kan piteborna nästan inget om, bara att Lillpite är bättre än strömnäs och att Öjebyn kan med än vad Norrfjärden kan.
Som Agnes och Julia sa; Det ser ut som Ryssland här.
Och det var faktiskt sant, himla sant.
Men jag kan tyvärr inte hålla med kusinen min, stockholm är långt ifrån bättre än Göteborg, så där vinner faktiskt Göteborg.

Backstreet boys spelas just nu på MTV. Låten är mycket bekant. Backstreet boys var mina favoriter när jag var liten. Jag tyckte att dom var så fruktansvärt snygga.
När jag ser på dom nu så kan jag inte annat än att klaga på deras himla fula frisyrer. Hur kunde man riktigt se ut så? Och visst, Nick är lite söt, men han är långt i från snygg.
Det är lustigt hur mycket som förändrats på bara sex år.

Jag och Emma tvättar för fullt just nu. Vi springer mellan källaren och våran lägenhet stup i kvarten.
När vi stoppat in våran första tvätt och kommit upp till längenheten kom jag på att vi inte hade satt dit nåt tvättmedel, endast skölj medel.
Så vi sprang fort fort ner för att sätta dit tvättmedel, dock var vi tvungen starta om tvättmaskinen.
När vi sen hade gått ut från tvättstugan kom emma på att nycklarna var inne där. Vi hade alltså låst in nycklarna.
Lyckat.
Jag ska färga håret idag, man kan ju riktigt undra hur det kommer bli, efter vår underbara början på dan?!
Senare ikväll ska vi till kärra för att äta middag.

Take Care

Kommentarer
Postat av: M

Tjing tjong, alltså vadå göteborg bättre än stockholm? Är du knäpp på riktigt :P Hur blev hårfärgningen då? Ta bild! Och seeen, du vet vad som händer imorrn va? Dina kläder. Du vet du vet. Meddela sen hur det gick :) Sen så tror jag att det var nåt fel på sprayen jag köpte. För den funkar inte. Jävla Göteborg alltså. Plus att det var i en äckelaffär jag köpte den. Buuuh! Skorna är bra i alal fall :D

2007-03-14 @ 19:34:34
Postat av: M

En sak till, Ryssland stavas med två s :P

2007-03-14 @ 19:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback