Save Me

Min första feberfria dag sen i tisdags har spenderats på handbollsplanen i kärra och hemma i lägenheten. Känns underbart att kunna säga att man är frisk, även fast jag inte är riktigt frisk. Hosa och ont i halsen har jag fortfarande, men feberfri är jag i alla fall, underbart. När jag vaknade i morse hade jag fruktansvärt ont i huvvet och mådde inte speciellt bra. Kändes nästan som att det var jag av alla som hade råkat ut för en baksmälla, trots att jag var 100% nykter igår. Sen när jag hade vaknat och segt klivit upp ur sängen vare booom till kärra för att spela min första match på mer än två veckor till och med första träningen på två veckor. Matchen var seg, men vi vann iaf och seriesegern var ett faktum. Även det känns underbart. Det gick ändå ganska bra för mig, för att vara första ggn på länge. Tog två straffar och en massa frilägen. Är nöjd med min instatts denna dagen. Sen åkte jag 40 bussen hem som tar 40 min, bara för att få tänka ett tag i lugn och ro. Det var välbehövligt, skrev sms med hanna också. Hon är verkligen en ängel.  Ikväll är det fest hos Malin, men jag orkar inte åka dit. Känns viktigare för mig att vila och bli frisk.  För min del blir det sitta hemma, se tv, plugga och tänka alldeles för mycket. Lär ju aldrig kunna somna ikväll. men sånt får man ta. Orka. I mon äre nå grejs hos Julia och Emma, blir nog att åka dit skulle jag tro. Är ju ändå ledig på måndag, underbart skönt. 

Känns inte som att jag är med nånstans. Känns som att jag lever i min egen lilla bubbla. Som jag skrev för nåra dagar sen, jag behöver en kram. En stor BAMSE kram. Känns meningslöst allt just nu. Alla skriver att dom älskar mig och älskar mig och älskar mig, men jag får bara se dom orden. Inte känna dom. Jag vill vara där i Piteå. Dem som inte har flyttat hemmifrån, från alla underbara kompisar, Familj och Släkt, förstår nog inte riktigt hur jag känner mig. Men det är ensamt och hemskt.

Som en bro över mörka vatten ska jag bära dig. Jag ska bära dig och du kommer aldrig bli tung. För mig kommer du alltid vara lätt som en liten fjäder som ligger där på marken och kan blåsa iväg hur lätt som helst. Av en liten vindpust. Men du kommer inte blåsa iväg av en vindpust, en knuff i sidan. För jag ska hålla dig. Hålla dig hela livet. Utan dig är jag som fågeln utan vingar. Och kom ihåg vad vi sa på konfan, efter regn kommer solsken. Du är min ängel på jorden. Du är underbar. Tack för att du finns, tack för allt du gör. Du är bästast. På andra sidan ska jag vaka över dig, min ängel.


Hoppas Maria att du är stolt över mig nu, jag hade dom nya kläderna igår OCH håret som du ville. Ingen fick dock ta kort på mig, för jag kände mig ful. MEN du kan fråga Emelie. Känner mig duktig^^

Take Care

Kommentarer
Postat av: Maria

Naaahw! GÖTT! Kändes det som att alla tittade konstigt då? Du var säkert skit söt! Nu blev jag FETT stolt! :D Wihii! Har du köpt nytt hårvax än? :P hahaha :P

2007-03-24 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback