Som en sjuk dag

Två dagar med regn var för mycket tyckte Gud och gav oss SOL.
Solen strålar på himlen idag och det gör mig lite glad, fast jag är sjuk och det gör att dagen spelas i moll även fast den lyser i dur.
Liksom Emelies blomma på hennes fönsterbräda känner jag mig vissen och vet inte riktigt ut eller in.
Jag längtar hem, längtar bort, vill hem, vill bort.


Mina tankar går just nu hem till Tove som är alldeles för långt bort från mig. Hon är också sjuk och jag tycker att hon borde krya på sig så att hon kan bli den vanliga Tove som alltid skrattar och är glad. Jag tycker att du ska bli frisk nu gumman.
Men även till min underbara
Hanna som sitter där hemma i Jävrebyn. Hon är helt underbar och värd alla tankar man kan ge henne. Vad skulle jag göra utan henne? Hanna gör att min liv inte bara spelas i moll utan också i dur.
Tankar blir det alldeles för mycket av egentligen när man sitter hemma en dag som denna.
En person som jag inte tänker allt för lite på är Erik, en helt underbar människa. ooh!!

Ringde nyss min tränare och sa att jag inte kunde komma på träningen. Han sa att det hördes på mig att jag var sjuk, även fast jag försökte låta glad, underbart vilken bra såkdespelare man är, eller så inte.
Teater är nog inget att sattsa på.
Fast när jag var liten var det teater jag ville hålla på med. Jag började med teater, vi övade och övade på något vi skulle spela upp en dag, men när det kom till premiärdagen så bangade jag ur och så fick jag min oälskade scen skräck. Så varför envisas med teater när det finns annat man kan hålla på med?

Tillsist:  Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg - Lars Winnerbäck.


Och nu ska jag spela tvärflöjt, för att senare plugga lite matte, Samhäll och Rättskunskap, för att senare se tv och sen sova..

Take Care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback