som en trött liten unge

image5Nu har Maria åkt hemmåt och det är dags att summera en helt underbar helg.
Jag vet att jag redan skrivit om lördag söndag, men jag skriver i alla fall.

Lördagen började för mig halv ett. När den började för maria har jag ingen aning om, men jag antar att den började ganska mycket tidigare än för mig. Egentligen blev det panik för mig där klockan halv ett, men jag orkade inte ha panik så jag slösade heller ingen energi på att panika.
Klockan två skulle hon vara på centralen och till min stora förvåning fick jag sitta där på centralen och vänta fem minuter innan hon äntligen ringde och frågade vart hon var. Och ja, vart var hon egentligen?!
Efter att jag fått tänka ett tag så kom jag på var hon egentligen var och äntligen hittade jag henne.
Det var ett väldigt långt tag sen jag såg den dära figuren, men roligt var det i alla fall.
När hon senare skulle köpa ett hundra kort fick hon prov på hur trevliga alla Göteborgare är. Inte ens ett litet Hej kan man kosta på sig.
Och när vi klev av bussen hemma hos oss fick sig maria en chock. Hon hade förväntat sig en lyxig, snygg och ren lägenhet mitt i city, men vad hon fick var en ful, äcklig och skitig lägenhet mitt i skogen. Här skulle hon alltså bo i fyra hela dagar och hon ville nästan vända om hemmåt direkt hon klivit av bussen.  
Men hon stannade i alla fall och tur var väl det?
När Maria lämnat väskan i lägenheten och gjort allt som skulle göras drog vi oss mot stan.
Jag hade inga förhoppningar på att hitta nåt, men tro det eller ej så hittade jag en vacker klänning typ och leggins. härligt.
Maria själv hittade ingenting. hihi.
Jag blev otroligt förvånad över hur otroligt mycket man kan svära och bestämde mig genast för att slå henne varje gång hon svor, så om hon har en massa blåmärken, är de för att hon svurit för mycket.
När vi varit på stan färdigt drog vi oss mot konsum för att köpa helgens mat.
Väl hemma i lägenheten satte sig Maria såklart framför datorn och där började helgens datornötande.
Musik och MSN var det maria fördröjde tiden med alla dom få timmar vi faktikt varit hemma i helgen.
Hon sminkade mig och försökte göra mig vacker. hon tyckte att jag var söt, själv tyckte jag inte alls att jag var vacker. Vi tog en massa kort och sen vare bänk framför tv:n och mello.
Dock vann The ark och det var bajs.
Den kvällen började Maria också snacka Svenska, Pitmåle så klart :P haha.
Somnade sent sent.
187055-4


På söndagen skulle vi egentligen stiga upp klockan elva, men Maria den bajsen sket i att stiga upp och sov till klockan tolv. marias fel att vi hamnade efter i planeringen.
När Maria äntigen kommit sig upp och vi gjort oss klara gick vi till bussen och åkte till backaplan. Där är varenda affär beig och ursh. Men jag hittade iaf ett par skor som jag var ute efter.
Och Maria fick äntligen sitt blonspray som hon letat efter så mycket.
Efter backa bar det av till stan, där köpte jag smink och så fikade vi en glass. Glassen måste ha varit gammal, båda två fick ont i magen.
På vägen hem stannade vi och hyrde tre filmer som vi sen såg på kvällen.
När vi sett filmerna satte sig Maria såklart vid datorn och nötte den till sent på natten då jag somnat.
Hon fixade min blogg, så det var bra det.

image7


I måndags bar det av för mig till skolan, tråååååkigt. Lämnade den dock halv tre efter mitt utvecklingssamtal.
Hade för ont i huvvet.
när jag kom hem gick vi en promme, käkade, såg film och pluggade.
sen somnade jag booom.

Tisdag idag, har varit på skolan hela dagen, Maria har varit på stan hela dagen. stan hela dan kallar jag verkligen TÄRT eller nå. När min dag på skolan var slut for jag och mötte henne på stan, hon sökte en
jacka, men hittade tyvärr ingen. inte jag heller, har för breda axlar och för långa armar, det suuuger verkligen.
Senare käkade vi lite som vi hade tänkt, hehe :P
efter det gick vi till carlings för Maria skulle prova en tröja, som hon inte ens köpte. nån ide att gå dit då, eeh nääh?!
När vi är på väg till tåget får jag veta hur min natt varit inatt. Somnade kanske tolv eller nåt. efter ett tag kollar jag på klockan, vilket jag inte har nån aning om att jag gjort. då säger maria till mig att hon inte kan sova och då säger jag bara mmm sen frågar hon om jag kan sova och då säger jag NEJ och vänder mig om och somnar om. Och detta har jag alltså ingen aning om att jag gjort.
Sen kollar jag på klockan en gång till kanske en timma senare, då sätter jag mig upp i sängen och då säger hon Tja, till mig och jag bara kollar på henne och morrar tillbaka.
Sen har jag tittat på klockan hur mkt som helst inatt och Maria har legat vaken och inte kunnat sova.
Men snacka om att jag är orolig när jag väl sover, shiit. hehe.
Sen gick vi till centralen, satt och snacka och sen gick vi till tåget och så sa jag hejdå.
Det var inte roligt. men jag överlevde det också. åkte hem hit, har städat lite och nu sitter jag här och lyssnar på musik.
Borde plugga men orkar inte. Emma ska tona mitt hår sen. Läskigt.


Elina har lärt sig i helgen: Att Maria svär otroligt mycket och att hon hatar småbarn.
Gör Elina till en glad unge: Maria gör mig till ett glatt litet barn.
Gör Elina till en sur unge: Att Maria svääääär.
Har varit bäst i helgen: Hennes otroliga humor och hennes försök att prata pitmåle.
Har varit sämst: att behöva gå på skolan.
För att citera Maria: Ska vi ta hEäjn, ska vi göra sÖjn, naaajs, du är så lÄjd, tjockis, fan, helvetes, jävla, skit, snorunge.

Jag har haft en underbart rolig helg. Jag hoppas att du kommer tillbaka nån mer gång och att vi ses i sommar.
Har skrattat otroligt mycket, så mycket som jag inte gjort på hur läääänge som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback