Tove säger att livet är värt att leva.

Ibland undrar jag om livet verkligen är värt att leva. Dessa stunder brukar jag ringa till Tove. Hon brukar få mig på andra tankar och hon säger att livet är värt att leva. Jag brukar lita på henne. Likaså denna kväll. Ikväll har jag nog gråtit mer än vad jag gjort på länge och till råga på allt; jag är hemma i Pite. Allt skulle ju bli så bra när jag flyttade hem. Men inte det. Allt är skit, skitigare än skitigast. Orkar inte. Tove har i alla fall lovat mig att jag ska få bo hos henne i sommar. Och när hon har gått ut skolan och flyttar till stan, ska jag få bo hos henne. Hon är verkligen en ängel. Jag vill tillbaka imon, men jag vill vara kvar. Jag vill bo hos tove, för alla kompisars skull. Vore det inte för dom skulle jag aldrig orka med att bo här. Ja, vad orkar jag egentligen?! Varken bo här eller gbg. Kanske lika bra att ge upp? Men nej, tove säger att livet är värt att leva. Då får jag väl lita på henne och invänta bättre tider. När dom nu ska komma.

image24
Jag brukar kalla henne för lycka. Denna underbara brud.
Hon är liksom min drog.
Jag kan verkligen inte få för mycket av henne.
Hon är en bra drog. Drogen kan aldrig förstöra mig.
 Bara göra mig bättre.
Hon är mitt lyckopiller, som jag tar varje dag för att känna mig glad.
Hon gör livet värt att leva.
Du och jag - Alltid Tove Berström <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback