Isskrapa och Snöborste

En decimeter snö hade fallit idag när jag och sandra hade tränat klart på korpen. Bilen var helt igen snöad och det var svårt att ta sig in i den. Utan det bästa jag hade i den stunden skulle jag inte sitta här just nu. Just då hette mina bästa vänner Isskrapa och Snöborste.
Ja, utan dessa två vänner skulle jag fortfarande sitta där på parkeringen med sandra och undra när det skulle sluta snöa.  Jag anser att dessa två uppfinningar måste vara två av de bästa som någonsin uppfunnits. Tänk er en vinter utan en isskrapa. Tänk er att skrapa rutorna med fingrarna, det skulle väl inte gå särskilt bra, eller? Jag tror inte det, i alla fall inte lika bra som med den underbara isskrapan som idag finns. Tänk er att istället vakna en timma tidigare än vanligt för att gå ut och skrapa rutorna med enbart fingrarna. Ja, det är i alla fall ingenting jag skulle orka göra. Istället skulle jag nog stanna hemma resten av vintern.
Och snöborsten då, varför tycker jag så mycket om denna lilla manick? Jo, därför att exempelvis idag skulle jag inte sett något om inte denna fanns. Nog hade det snöat extremt mycket, men aldrig trodde jag att det skulle hinna snöa så mycket på en timma. Så jag tog fram min underbara vän och började sopa bilen. Så istället för att köra en alldeles igensnöad bil, så fick jag en ganska igensnöad bil med någorlunda sikt åt alla håll.
Tack till de människor som uppfunnit dessa två saker.
Slutsats; Isskrapor och Snöborstar är mycket värdefulla.

 
Detta skulle vara min bil, om inte isskrapan fanns

Kommentarer
Postat av: Bo

Såg du oss? tusan oxå jag som försökte gömma mig :P ne skoja bara nu var jag ond...ne men vars var du? jag får hålla ögonen öppna bättre nästa gång...Men jag skyller på att jag var sliten från i lördags fast jag ändå inte var så sliten =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback