Julafton är över för i år

                                    
Julafton är över och det känns skönt. Nu är det bara nyår som är kvar och jag längtar.

Dagen blev väl helt okej. Den började dock i tårar men slutade bra, mycket bra. Min mor var inte med detta år, vilket verkligen kändes, men det var liksom bara att göra det bästa av situationen. Hon spenderade julafton på jobbet, halv elva till halv tio. hmm, vilket pass.
Mina julklappar blev jag mycket nöjd med, spciellt mitt tomas sabo halsband och min älskade parfym. Sen fick jag även pengar, underställ, täckisar, vantar, sporttopp och några saker till. Mycket bra iaf.
Maten då? Jadu, denna julmat som jag helst skulle slippa. Speciellt när det inte ser ut som att någon rört av den när man ätit klart. Detta betyder alltså att vi kommer få äta julmat flera dagar framåt. Snälla, rädda mig!!  Jag har dessutom en farmor och en farmorssyster som enbart pratar om hur mycket kalorier det är i allt man äter och det tar bort allt som heter matlust från en. Bevare mig väl.
Mamma kom hem vid klockan tio och det var nästan det bästa.

Nåja, mätt i magen och ganska trött begav jag mig halv elva till Josses hus. Kvart över begav vi oss till kyrkan för att sitta där och lyssna och mysa. Många kändisar fanns där, så det var faktiskt mycket trevligt och mysigt.
Halv ett begav jag mig hemåt och där hemma fanns mor och far och syster. De åt kvällsmat och pratade. Många skratt blev det och när jag skulle sova halv två gick det inte alls.

Idag blir det att ta det lugnt och se jönssonligan klockan tre och sen börja göra sig klar inför kvällens bravader. Jag längtar faktikst till det också.

Hoppas ni får en bra dag och kväll


Kommentarer
Postat av: josse

Men hallå, se finding neverland ist ;)

2008-12-25 @ 14:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback