Dagen före den stora dagen

Det är dan före dopparedan och här sitter jag med läxa. Japp, du läste rätt. Jag sitter och pluggar för fulla muggar. Kanske låter värre än vad det är, jag och Ylva har nämligen ett arbete som ska vara inne idag senast klockan nio. Palla det ens. Men ett måste är ett måste och det måste verkligen göras.

Julafton imorron då, som sagt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jul är lite överskattat, men ändå är det ganska mysigt. Julkänslan finns där någonstans långt bak, kanske hinner den dyka upp mer fram tills imorron. Tydligen har vi varit mycket snälla i år jag och min syster. under granen ligger en stor hög med juklappar som ska delas ut. Jag har lite ångest över hur mycket mina föräldrar spenderat på mig denna julen, men förhoppningsvis har de inte spenderat mer pengar än vad de har råd med. Fick en julklapp idag redan, fast egentligen inte. Ett armbågsskydd för 1400 kronor. Det var väl lite att ta i kanske? Men vill jag kunna spela handboll, så måste jag.

Nåja, mor och far håller på med julskinkan just nu. Mina vänner vill att jag ska komma och spela volle, men min familj vill att  jag ska vara hemma med dem. Det blir nog så att jag stannar hemma, min mor får ju inte bli ledsen såhär dagen innan. Dessutom ska hon spendera julafton på sjukhuset, på sitt kära jobb. Hon åker hemifrån klockan tio och kommer inte tillbaka tidigare än tolv timmar senare, klockan tio på kvällen. Nog ska vi väl se till att överleva det, men det kan gå trögt.

Sen blev det ju som sagt Livskraft till nyår. Det blir nog bättre än bra.

God Jul på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback