Jag såg en stjärna falla (och jag orkar inte fixa till texten. Förlåt mig)

Jag såg en stjärna falla
det var inatt när alla sov
jag tror jag önskade
att du var nära

för en minut sen brann den
för en sekund sen försvann den
var det bara jag som såg


Jag såg mitt första stjärnfall i lördags för en vecka sen, det var coolt. Ännu coolare blev det när jag såg ännu ett till i fredags. Två stjärnfall på en vecka, det är inte varje dag. Att det dessutom var mina två första i mitt liv var ännu coolare. Jag önskade mig samma sak båda gångerna - det har inte gått i uppfyllelse. Men snart kanske?

   

Vi hade klassåterträff igår - för åk 6. Det var mycket trevligt faktiskt. Egentligen var det meningen att vi skulle sova där borta på skogsgården, men ingen hade saker med sig utan var tvungen åka hem och hämta, så vi bestämde oss för att sova hemma men vara kvar länge ändå. Och visst var vi kvar länge allt och visst hade vi sjukt roligt. Jag skrattade mer än vad jag gjort på riktigt länge.
Det pratades minnen, lektes lekar, åts mat och sågs film. Själv måste jag nästan säga att Johans kommentar var bland det roligaste på kvällen.
Vi satt och åt, det var någon som sa att nån hade kalas på kårhuset. Johan utbrister; Vaddå, kalas på bårhuset.
Det roligaste var ju att han verkligen trodde att det var kalas på bårhuset. jadu, johan...han är sig lik.
Sen pratades det även om när killarna lekte CS ute i snön och vikctor var vapensäljare, eftersom att han inte ville leka att han sköt ner folk. Tjaa, vad ska man säga, han var mammaspojk.
Sen borde Jens ringa till stefan och säga att han inte alls är ett kylskåp länge, han kom faktiskt på tredje plats i en vighetstävling, inte alls dåligt.
Vi pratade och pratade och pratade. Egentligen skulle jag kunna skriva hur många minnen som helst med denna klass, men det blir allt för många. Vi har liksom gått med varann från sexårs till nian och det hinner bli en heldel på den tiden. Minnena stannar med oss, det är nog ändå ingen som skulle förstå alla knasiga saker vi gjort, vi var en klass för sig, men tusan så roligt vi hade det.

Ikväll ska jag vara med Josse och jag längtar. Vi ska prata och se film. Fast först ska jag träna handboll, eller ska man kanske säga fys?
Nu hade jag tänkt gå och läsa min engelskabok. Lycka till!!


Kommentarer
Postat av: Amanda

hahahaha, hungrig amanda xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback