Märks det att jag saknar sommaren?

 
 

Sommar kära sommar.
Man fäller nästan en liten nostalgitår när man sitter här i sin ensamhet och lyssnar på sommarmusik och ser på underbara sommarbilder. Med enbart tre veckor kvar till julafton och fyra veckor kvar av 2008 börjar jag nu faktiskt längta till sommarn igen, trots att det bara gått några få månader av vintern. Men vet ni vad? Jag kan faktiskt inte hejda mig själv, för jag älskar faktiskt att vara ledig och inte minst älskar jag VÄRMEN.
På sommaren får allt en helt annan form. Människor blir liksom lyckligare, trevligare och roligare. Aldrig har man långt till skratten när man lever om sommaren. Nej, man kan liksom säga att man tar en liten paus från livet på vintern och lever på sommaren. Eller så kan man vända på det och säga att man tar en paus från livet på sommarn och lever på vintern. Ta det som känns bäst för dig.
Faktiskt så längtar jag även lite till fotbollen också(!) Det är som en speciell känsla att springa där i gräset med bara ben och trasiga knän. Eller ska jag kanske säga slänga sig där i det gröna gräset när solen skiner och det är så varmt att man bara vill spricka?!
Sommaren har så mycket mer att erbjuda än vad vintern har. Vintern kan i och för sig erbjuda skoter och handboll, något som jag för övrigt tycker är bland det roligaste som finns. Men sommaren....man kan liksom vara ute när-som-helst, bada, sola, åka båt, sova ute och inte att förglömma; spela volleyboll.
Kort och gott; Jag älskar sommaren och längtar redan till sommarn 2009, som förövrigt ska innehålla mer än vad någon annan sommar gjort och förhoppningsvis blir den roligare än roligast.

Om tre veckor ska jag fira jul
och om fyra veckor ska jag välkommna ett nytt, förhoppningsvis underbart, år.

God jul på er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh sommaren!! <3 den kvällen i min bil var lätt den sjukaste dagen på hela sommaren :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback