Lusse Lelle


Tack vare alla luciatåg jag sett på idag har jag lyckats få tag på det där mycket ovanliga. Det som enbart kommer en gång per år, men är så underbart. Det som ingen egentligen kan sätta fingret på, men det som är så otroligt underbart. Det som får en att bli alldeles varm i kroppen. Det som kallas för julstämmning. Men ändå vill jag bara gråta och jag förstår inte varför. Kanske är det för att allt är så fint, för att alla är så snälla och för att man än en gång kan uppleva detta. Kanske är det för att jag tänker på de som inte får uppleva det vi som är här får göra. Kanske är det för att det är i just dessa stunder som man upptäcker hur mycket man har och hur många underbara vänner man har. Jag tror jag gråter för att jag verkligen inser hur bra jag har det....egentligen.

Problemet är nog att man har svårt att se allt bra man har många gånger. Ofta går man(kanske bara jag) och gräver ner sig för något som egentligen inte är så dåligt. Jag tror att vi ofta bara ser det dåliga som händer. Om i princip hela dagen varit bra och sen på kvällen händer något mindre roligt. Senare frågar någon hur dagen varit. Då svarar man oftast dåligt, eftersom att de dåliga ofta har en tendens till att ta över det som är bra. Jag önskar bara att man kunde se det braiga hela tiden, då skulle allt vara så mycket roligare.

Nåja, dagen har faktiskt varit bra. Har inte ansträngt mig allt för mycket. Har haft en lektion, om man ens kan kalla den för lektion. Ändå började jag klockan åtta...hm.. hur hänger det ihop. Nja, det vet jag inte ens själv. Men tydligen gör det de. Lyssnade som sagt på luciatåg idag, två stycken har det hunnit med att bli. Josse var den vackraste lucian jag sett. Malin sjunger vackrast i världen och jag gråter som ett litet barn när jag hör henne. Önskar att alla borde få höra henne.
Ikväll ska jag se Idol hos sandra och heja på Kevin. För alla vet ju att jag är störtkär i honom..

Hoppas ni får en bra kväll.. Det ska jag försöka i alla fall. Ska försöka hålla mig på vägen. Förhoppningsvis har det slutat snöa lite senare ;P Och förhoppningsvis är det inte så halkigt.
Nu ska jag plugga lite.

Kommentarer
Postat av: josse

tack älskling

2008-12-13 @ 16:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback