I just wanna fly away

Det snöar ute, för alla intresserade ; )

Hade alldeles nyss ett samtal med en helt underbar kompis. Jag försökte få in i henne hur bra hon är, men jag lyckades inte så bra, men jag har lovat henne att slänga henne i en vägg där det står: Jag är bra, Jag är snygg och Jag är underbar.
Bara för att få henne att förstå hur bra hon är.
Det slog mig under vårt samtal hur illa vi egentligen tycker om oss själva. Det är precis som att det är förbjudet att tycka om sig själv, att tycka att man själv är bra och vacker. Det är inte som att någon sagt till oss att så får vi inte tänka, utan vi gör det bara. Det är en oskriven regel. Så är det bara. Jag tycker att det är mycket tråkigt att de flesta tycker så om sig själv. Dock tror inte jag att jag ska säga så mycket om vad andra tycker om sig själv, jag är väl inte den bästa på att tycka om mig själv, men jag försöker i alla fall och det tycker jag är bra.

Uhm, från det ena till det andra.
Just nu är allting så tråkigt, som jag förut också sagt, men fortsätter tjata om. Det här sättet är liksom ett bra sätt att få ur sig saker på. När jag vaknar på morron är det första jag tänker på: Vad tusan är det för mening med allt?
Och det är verkligen det jag undrar just nu, vad är det för mening med allt som händer? Med att vakna, gå till skolan, komma hem, plugga och sova?
Jag vill ha något att se framemot. Vilket jag inte just nu för tillfället har. Och jag håller på att bli galen.

I just wanna fly away
Men bara för ett tag, tills jag fått något att se framemot.

Ha ett bra liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback