En liten del av mig är nu packat i en ganska stor väska

En liten, liten del av mitt liv när nu nerpackat i en ganska stor väska. Jag är nästan klar för avfärd imorron när jag vaknar, endast små detaljer saknas som bara kan fixas imorron när jag använt sakerna klart.
Jag har en liten känsla av att det kommer råda fullt kaos i vår lilla lya imorron innan avfärd. Det brukar oftast bli så och då håller jag mig för det mesta utanför, det känns bäst så, då finns det inte någon som kan skylla på mig.
Nä, jag hoppas avskedet av vårt lilla hus går bra imorron, för vi ska ju trots allt vara borta ända tills på måndag.

Idag serverades det fika i glasentrén. Det var skolans nygenerations grupp som hade fixat det. Till viss del tillhör jag också den gruppen, de dagar jag har tid, vilket inte alls är ofta. Skolan tar upp den största delen av mitt liv och så kommer det nog oftast vara. Uppskatat var då fikat i alla fall och jag lovar att jag ska ta tag i det där med NG gruppen så snart jag får tid. Kanske har vi mindre prov efter lovet?

Idag fick jag också veta resultatet på min utredandeuppsats vi skrev förra veckan. Det gick grymt bra och jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så nöjd över ett MVG som jag blev idag. MVG på nästa prov och MVG spikat i betyget....eller? Ah, jag hoppas på det. Ska plugga häcken av mig, det lovar jag. Ingen ska bli besviken, inte minst jag själv.

Nää, klockan börjar faktiskt bli lite mycket för lilla mig som ska upp äckligt tidigt imorron. Boken som jag ska slösa min tid på den närmaste tiden heter "räcker det om jag älskar dig?" och är grymt himla bra. Jag kan liksom inte sluta läsa den och det är ett himla mirakel att jag tog mig till träningen idag, istället för att läsa boken. Och ja, på tal om träningen. Hjälp vilken träningsvärk jag kommer lida av de närmaste dagarna. Kommer jag komma mig ur sängen imorron? Hmm, det återstår att se, men ont, det kommer jag i alla fall ha, vilket jag för tillfället är otroligt lycklig över.

Har grymt många saker att se framemot den närmaste tiden och jag bara njuter av det. Blir det liksom bättre än att bara gå och längta och vänta på något som man bara kunnat drömma om tidigare? Mjaa, jag skulle inte tro det. Men jag kan då hälsa här ifrån Böle att Elina RÅKAS visst vara lite lycklig för tillfället.
TACK för det.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorron.
God natt och ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback