Födelsedagar, tankar och ren lycka ;D

Idag fyller hanna år, grattis till henne :)

Sitter och fyller ut livet just nu lite grann. Lyssnar på Lasse, det var ett tag sen och jag har nästan glömt hur fruktansvärt bra han är. Jag vill verkligen inte att denna helg ska gå mot sitt slut, då den har varit en av de bästa helgerna på länge. Det är precis såna här små ovanligheter som gör livet värt att leva. Så när livet är lite sämre än vad det brukar vara, kan man tänka tillbaka på dessa tillfällen och inse att livet verkligen är värt att leva.

I fredags fyllde sanna år och det firades med ett besök på pentan. Det var sannas och emmas första gång och den blev mycket lyckad, i alla fall för min och emmas del. Men jag hoppas dock för allt i världen att sanna också hade lite roligt. Dock blev jag av med 260 kronor, men den ilskan försvann ganska så fort om jag ska vara ärlig ;P
Nej, en mycket lyckad kväll blev det, om man bortser från dom försvunna pengarna.

Lördagen började ändå ganska tidigt, klockan tio. Var planerat att jag och sandra skulle och se när emli spelade innebandy, men sandra orkade inte så hon stannade hos thom och jag gjorde lite läxa. Sen kom hon till mig, skrev på sannas underbart vackra vattenflaskor hon skulle få av oss i present och sen gick vi ut för att ta lite kort till hennes skolarbete. Vet inte riktigt om dom blev så lyckade, det får sandra avgöra. Men jag hade dock lite roligt. Sen åkte vi till sandra för att göra oss söta inför kvällen, sandra lyckades mycket bra. Och enligt många lyckades hon visst med mig också, haha ;P Men det är ju roligt att folk tycker det :) På kvällen var det agnetas och sannas 18års fest. Det var lite tråkigt i början, men jag lyckades göra det roligt för mig själv i alla fall : )

Idag var det handboll på schemat. Mycke handboll till och med. MItt kära lillpite hade match mot Umeå klockan ett och då satt jag där bänkad för att se när vi skulle utklassa umeå. MEN vad hände? Umeå ledde några gånger med två mål och det var väl inte riktigt planerat, eller? Nääe, dock lyckades vi dra ifrån där mot slutet och vinna med tio bollar, vilket var mycket bra :) Sen var det att snabba sig hem för att kolla handboll i norrfjärden, som också mötte umeå, mycket trevligt om jag får säga det själv ;) Tack till sara som följde :P haha.
Nu sitter jag här och tänker tillbaka på den underbara helgen som varit, varför kan dom inte vara lite längre? Då skulle allt perfekt. Pricken över i:et liksom ;)

Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
för mig, för mig, för mig

När hösten kommer och tiden gått för fort
När allt känns på rutin och redan gjort
Ska jag samla mina krafter och göra nånting stort
för dig, för dig, för dig

Nu ska jag gå upp till min säng, läsa och drömma lite.
Så väck mig inte är du snäll, jag är mitt uppe i en underbar dröm.

Ha det underbart.
För det tror jag att jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback