Skoter, skratt och underbart väder

Efter en helt underbart solig helg i Gråträsk är det nu dags att ännu en gång uppdatera denna gamla blogg.
Påsklovet kunde liksom inte börja bättre än en massa skoterturer.

I onsdags packade jag ner en liten del av mitt liv i en ganska stor väska, för att senare på torsdag morgon dra vidare mot nya äventyr, som denna gång stavades Gråträsk. Visst var det lite jobbigt, med en massa träning innan, hårdträning för att täcka upp för en hel helg, men det var underbart efteråt. haha.

På torsdag drog vi oss mot gråträsk. Blev stoppade av polisen på vägen upp och denna polis kände igen mig från handbollen. Lite smått roligt faktiskt. Väl framme packade vi in grejerna i skolan och sen var det så klart dags för oss att dra ut på den första skoterturen och så klart klagade alla på min lite smått söliga skoterkörning, men det skulle bli bättre. När vi kört ett tag och utforskat stället drog vi oss hemåt för att käka vår första middag i skolan och sen var det bastu och säng som gällde.

Fredag morgon snöade det, grymt mycket dessutom. Så vi tog oss en liten sovmorron och vaknade halv tio, sen klockan tio satte vi oss på skotrarna och drog ut mot stora lappträsket. Snöigt värre, men när man är borta så kan man ju inte sitta inne hela dagen. Men solen tittade fram då och då, så det gick bra. Senare på kvällen drog vi oss hemåt, vilade, åt middag och tro det eller ej, men vi bastade även denna kväll. haha.

Påskafton, alltså lördag, bjöd på mycket vackert väder. Så med solen i ögonen tog vi oss upp på ett kalhygge med vacker utsikt och helt underbara puklbackar. Det kunde liksom inte bli bättre. Denna dagen hade vi även fått tillökning av tre till i vårt lilla gäng. Adam, Patrik och Erik från arvidsjaur kom och hälsade på oss. Vi körde grymt mycket skoter. Jag fick åka med Patrik och burka. Hur roligt som helst alltså, men jag måste medge att jag mest låg under snön. Flög av några gånger faktiskt, men ooh, nog var det allt roligt ;D Dagen var grymt rolig, har nog aldrig varit så blöt av all snö förr nångång, men ooh,, så kul :D
När vi senare kom hem somnade vi och som grymt länge. Det tar på att vara ute hela dagar. Sen gick vi INTE för att basta, utan för att duscha av oss lite och senare göra oss lite vackra inför påskaftons lite finare middag minsann. Vi fick måla fina ägg, äta, se film, leta påskägg och äta efterrätt. Senare for jag, cilla, clas, tove och emelie till arvidsjaur för att gå på lappis. Helt okej var det, men man kan ju fråga hur det var för lilleme, kanske grymt bra....eller? ;) hehe. sen när vi åkte hem klockan två körde vi lite vilse och vi var tillbaka i skolan kring 03.10 och då var det verkligen dirr i säng.

Söndag morron var tung, riktigt tung. Med endast fem timmars sömn i kroppen skulle vi upp för att dra oss ut och åka skoter. Jag kan då berätta att jag var trött och hemsk när vi for. Eme fick köra skotern, för jag skulle allvarligt ha somnat om jag gjorde det. Men jag piggnade till och även denna dagen var det sol. vi åkte bobb och körde massa skoter. Jag lärde mig även burka, patrik lovade mig att han kunde lära mig det på fem min, det tog kanske tre eller nåt. ååh, nog måste alla erkänna att jag är duktig eller nåt sånt? haha. Bastun väntade även denna kvällen och när vi senare skulle sova fick eme för sig att hon skulle berätta påhittade spökhistorier men lyckades skrämma upp sig själv mer än vad hon lyckades med oss, så jag vet inte riktigt om det blev så lyckat som hon hade tänkt. Hon var i alla fall efter ett tag äntligen tyst och jag kunde lätt somna igen.

Måndag morron betydde städ morron. Uh, inte alls någon favorit, men det måste göras. Vi städade ut skolan och drog oss sen ut i solen för att göra ett sista ryck till att förbättra brännan lite. Vi åkte till Pjiesker och hade det mysigt. Fiskelyckan varade inte allt för länge, men lite fisk blev det allt. Skoter kördes även mycket denna dagen. fick även ett nytt smeknamn, lorre. Varför jag fick det behöver vi inte alls prata om.
När vi sen kom till skolan igen hade jag faktiskt lyckats förbättra brännan. Var RÖD som ett stoppljus när jag kollade mig i spegeln, vilket var bra. Vilket betydde FÄRG ;D jäjj.
sen bar det hemåt, tråkigt. Men det måste ju också göras.

En helt underbar helg med sol och skoter. Går nog inte få det mycket bättre.
Tack

Nu ser jag framemot de sista dagarna på påsklovet och sen börjar åtta hemska veckor med skola, UTAN uppehåll. avlid.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback