En seg dag men snart är det helg

Äntligen är denna dag slut och snart får jag sova, hoppas jag. Ska dock plugga ett tag till, men sen är det förhoppningsvis fredag..

Dagen har gått otroligt segt och när jag vaknade imorse trodde jag att det var fredag. Besvikelsen var enorm när jag upptäckte att det enbart var torsdag. Nåja, det var bara att göra sig klar för ännu en skoldag. Trött som vanligt gick jag utanför dörren. SVIN KALLT. Termometern visade visst -14 grader. Jag vaknade i alla fall till lite. Matten gick faktiskt ovanligt bra idag, geografin också. Hade två timmars hål.. pluggade på riktigt flitigt i en timma. Helt otroligt att jag kunde koncentrera mig så länge. Det är ju det som brukar vara största problemet. Hur mycket jag nu lärde mig är väl en annan fråga. Skrev i alla fall färdigt faktadelen på mitt Martin Luther arbete, bara analys kvar som kan vara minst lika jobbigt. På geografin sista timmen planerades det för både klassfest och klassresa. Det skulle faktiskt vara riktigt roligt att åka på en klassresa långt bort. Men för att ta reda på om vi skulle stå ut med varann i en vecka, beslutade vi oss för en klassfest. Datum: den 12 december.

Så är det äntligen kväll och snart fredag. Det blir ju trots allt Åsa Persson imorron med mamma och det känns bra. Får förhoppningsvis skratta så att magen gör ont. Det behövs..
På lördag är det inflyttningsfest och jag längtar grymt mkt.

Ahåjaja, kanske dags att ta min älskade spanskabok och lägga sig i sängen och plugga..
Ha en bra natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback