Din 18 årsdag idag, Hanna

Idag skulle Hanna ha fyllt 18 år.

Jag och min underbara vän Josse var förbi graven idag och tände ett ljus. Vi stod där ganska länge och så kom en söt tant och tände ett ljus på hennes mans grav. Sen kom hon till oss och frågade vem det var som låg där under. Vi sa att det var våran kompis och då började hon gråta. Och så började hon prata om att hennes man bara var 71 år när han dog och att hon tyckte det var för ungt. Så fruktansvärt söt tant det var. Hon har verkligen satt sina spår inom mig. Som hon vill jag bli när jag blir gammal.

När vi blir 18 år då får vi göra som vi vill, Elina...
Nu är du 18 år Hanna, men inte här längre.
Idag skulle du fått göra som du själv ville.
Jag tänker på dig ofta <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback