Minnenminnenminnen

När vi kom in i klassrummet idag hade vår supersöta mentor fixat julmys till oss. Tända ljus, lussebullar och pepparkakor. Notera att allt fika var hembakt, förutom klassaften. Det var riktigt mysigt faktiskt. Doften när man kom in var absolut det bästa, gissa..det luktade jul. Helt otroligt. Den efterlysta julstämningen har faktiskt början infinna sig, speciellt när det snöat en decimeter i natt och dessutom när träden är härligt vita. ÄLSKAR DET.

Dessutom började vi helt plötsligt prata minnen, snöminnen. Allt man gjorde när man var liten, vilken fantasi man hade. Snökojor, snöbollskrig, snöfotboll, herren på täppan och allt annat barnsligt roligt. Man kan lugnt säga att det var tider det och ofta längtar man faktiskt tillbaka. Som en klasskamrat sa; Lätt var det då. Och faktiskt så stämmer det rätt så bra.

Sen finns ju dessa minnen när man lekte med kulor, samlade på pokemonkort och spelade king varenda rast. Även hopprep, boll-över-tak och handtennis var tider. Man börjar nästan sakna tiden när man var liten, för visst hade man roligt?


Imorron ska jag och Vickan i alla fall ut och bygga snökojor igen och även åka pulka. Jag ska ta på mig mina täckisar, min stora vinterjacka, de klumpiga vantarna och min randiga mössa igen och bli barn för en stund. Det ska med all säkerhet bli roligt. På kvällen ska jag bli 18 igen..

Ikväll dessutom är det allvar, då ska vi nämligen spela match och gissa om jag är nervös. Det liksom pirrar i hela kroppen och jag har lite ont i magen. Jag vill så mycket spela bra och vinna. Jag hoppashoppashoppas att jag gör det och att vi vinner.


Nu ska jag och sandra snart på stan och fixa lite saker.

Hoppas ni har det bra.                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback