Läs om du orkar

Det är numera en mörkhårig Elina som skriver. Var super nöjd i början, nu börjar jag fundera på om det blev för mörkt. Fast det är klart, man måste kanske bara vänja sig lite. Men samtidigt har jag aldrig riktigt trivts med att ha mörkt hår, så jag vet inte riktigt vad jag tycker, saknar mitt ljusa hår lite. Ska vänja mig snart. Frisyren blev jag dock väldigt nöjd med. Fast jag ska kanske lita på vad alla säger, att jag blev väldigt fin i mörkt hår. Jag ska vänja mig, även fast det är svårt. Har man varit blond i två år kanske man inte ska räkna med annat. Imorron blir det att vara fin i håret, var alldeles för trött imorse.

Jag och vickan lagade faktiskt mat till min familj idag. Slutade till min stora förvåning klockan ett idag, första gången i år jag slutar tidigare än halv fyra, det är ju alltid något. Maten blev faktiskt riktigt god, i och för sig var det enbart spagetthi och köttbullar. Men med tanke på hur mina senaste köttbullar såg ut så var det faktiskt en bragd att lyckas göra dem ätbara. Började plugga när jag ätit upp, har skrivit på min Essä lite och nu är den klar. Men jag har fortfarande inte kommit på vad meningen med livet är. Kanske är det meningen att vi ska komma på meningen med livet. Eller så är det helt enkelt meningen att vi vara ska leva och inte tänka så värst mycket. Det låter i alla fall enklast så, men är det så man ska göra?
Aja, det spelar kanske ingen större roll, jag lever.

Har egentligen ingen läxa att göra, ändå är jag grymt stressad. Tänk om jag missar att göra något. Engelskaboken ska vara klar imorron, har ca. 100 sidor kvar och Essän ska vara klar ikväll 23.59. Skönt att den är klar redan. Har handboll snart och jag är sjuk. Måste träna i alla fall med tanke på hur mycket jag har ätit. Och men tanke på hur mycket press jag har lyckats skapa på mig själv nu. Första sidan i sportbladet igår med en stor bild och en stor fet rubrik: Elina spikade igen. Visst var det roligt. Snacka pressen jag har på mig nu, fast det ska bara bli bättre. Laddar inför derbyt. Är lite rädd för vad min armbåge har att bjuda på, hoppas att den håller resten. Ska börja träna upp den nu.

Egentligen vet jag inte vad jag vill.....jag tror jag är rädd.

Nåja, nu ska jag och min stressade själ gå och läsa lite engelska i en timma. Känner jag mig själv rätt så kommer jag somna ganska så fort. Sen är det handboll som gäller.

Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: josseporre

Jag gillar dig, mihi :P

2008-11-04 @ 18:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback