Ge mig ett duracell batteri TACK!

När jag vaknade imorse och slog på telefonen fick jag ett sms av en mycket kär vän. I det stod det ungefär såhär:
"Fy vilken dålig dag det är".
Och utan att ens ha känt efter visste jag det, det var en dålig dag. För jag vaknade med känslan av att inte vilja vakna. Dels för att det är skola imorron och dels för att jag har så mycket läxa att jag bara vill somna igen och sova fram till lovet. Fast om jag tänker efter vill jag inte ens vakna på lovet, för under lovet har jag ett prov, onsdagen på lovet och två veckor efter ska två arbeten vara klara. Jag kommer plugga livet ur mig även när det är meningen att vi ska vara lediga.
Och dels för att jag egentligen inte vet varför jag har denna känsla i kroppen...Men det har blivit liiiite bättre och jag hoppas det blir helt bra. Som samma kära vän sa: Gud kom och tog bort det onda.
Jag hoppas att det händer även mig.

Helgen har varit stressig. Har haft alldeles för mycket att göra och tänka på. Jag har hunnit med allt och inget om man säger så. Allt som jag egentligen inte borde göra och inget som jag borde göra. Pluggat har jag i alla fall lyckats spilla dyrbar tid på. Vaknade elva idag, pluggade till tre, tränade, pluggade, sett film med Tove och nu pluggar jag igen.
När ska lärarna vara snälla?

Finns nog inte mer att säga annat än att jag längtar tills det kommer en lugn period. Ser ut som att jag får vänta länge till.
Jag orkar inte.
 
Ni får tro att jag är knäpp, det får ni. Jag drömde om Hanna för någon natt sen. Det tog ett tag att förstå att det bara var en dröm, samtidigt som jag fortfarande inte vill förstå det. Det var den bästa drömmen som jag drömt på hur länge som helst. Allt var så verkligt och när jag vaknade grät jag. Vet inte om jag grät för att jag var lycklig och trodde att det var sant, eller för att jag insåg att det enbart var en dröm. 
Hanna går inte i utbyte. Men livet måste gå vidare, folk säger det, men jag har riktigt svårt för att kunna gå vidare. Men jag tänker på henne så gått som varje dag.  Hon som jag en gång lärde känna - Hon som jag aldrig någonsin kommer glömma.

<3<3<3


God Natt
och det där batteriet, kan jag få det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback