På helgerna lever jag igen och det har varit en bra kväll och jag tycker om mina underbara vänner mest

(Det blev jätte knäppt när jag skulle publicera det, men stå ut)

Dagen har varit jobbig, kvällen har varit väldigt bra.
Det är dessa dagar man helt bara tänker på det som varit bra, så därför har jag inte tänkt slösa någon energi på att berätta om det dåliga som hände idag.
Det är liksom på helgerna jag börjar leva lite igen.

Jag och några underbara människor gick på spin efter skolan. Kändes mycket bra att träna fredagen innan helgen. Då behöver man inte få så mycket ångest över vad man proppar i sig, det var våran lilla plan i alla fall och ni kan ju bara gissa hur mycket vi har käkat ikväll. Passet var grymt jobbigt, men skönt. Kändes i alla fall att man levde. Bra, mycket bra. Efter våran lilla träning begav vi oss mot kvantum för att köpa lite frukt, Sandra köpte en kycklingsallad. notera det.
Efter kvantum gick vi och såg innebandy i norrmalmia. Vi skulle väl kika på lite olika människor, eller hur Josse? Haha, roligt var det i alla fall. Men laget, wibax, som vi hejjade på förlorade. Det blev riktigt spännande i slutet, men de lyckades inte få ett mål till. Orkar dock inte skriva om sandras sallad, men roligt var det.
Nodo vad senare kvällens häng. Träffade en människa som jag ska berätta om sen.
Många skratt skrattades minsann och det var riktiga skratt kan jag lova. Bland annat åt Emil som fick höra att en Victor älskade honom. Emil blev inte glad jag kan lova.
Sen åt Josse som blev lite bortgjord om man säger så. Men äh, det var riktigt roligt faktiskt. Jag saknar saker som dessa. Tiden bara rusade iväg och sen gick vi omkring lite på stan. Inte alls coolt.
Träffade Pilla som firade sin 18års dag. Grattis till henne förövrigt.

 



Människan jag träffade på nodo var Hannas moster och det gjorde saknades efter Hanna ännu värre. Hon kände igen mig och det var väldigt roligt. Jag pratade lite med henne och nu efteråt känns det bättre. Gick förbi Hannas hus här omdagen. Ville så gärna knacka på, men vågade inte.
Hon sa att det bara var gå in när man ville och jag vill faktiskt. Kanske gör det någon dag här framöver.
Jag saknar Hanna så enormt mycket.

Nåja, natt är det och här sitter jag. Borde sova, men jag är för uppspelt.
Imorron blir det att hänga med Cilla på stan. Ska käka lunch, kolla in några skor och sen se fotboll på LF Arena. Blir säker att ta med sig geografiäckelboken och plugga hur mycket som helst. sen borde även Samhällsarbetet vara klart inom en snar framtid. Det märks att det snart är lov, lärarna kryddar på med läxor.
Kvällen är fortfarande ett stort frågetecken. Får se hur jag orkar och vad jag orkar. Men jag ska väl orkar om det fortsätter såhär.
Mest av allt längtar jag nog till på söndag, jag hatar söndagar egentligen, men det är nämligen hemmapremiär på söndag. Dock mot Kiruna och vi lär ju inte vinna, men hoppet är ju det sista. Så man hoppas ju alltid.
jag var förövrigt med i tidningen idag också, känns bra :)

Nu ska jag nog se en film, en engelsk utan svensk text eftersom att jag måste börja ta tag i engelskan nu. Jag pluggar alltså en fredagnatt, dåligtdåligt.

God Natt
/E









Kommentarer
Postat av: helena

Hej Elina!

Jag är så glad över att Hanna hade såna fantastiska vänner, och ju fortfarande har förstås,det har varit en oerhört tung tid för oss alla, och lär ju vara det för evigt, men vi måste ju tyvärr gå vidare, för vi har ju inget val precis.Brukar läsa din blogg ibland, och lider med hur jobbigt det kan vara med läxor, träning, och bara med livet..men det FINNS ljuspunkter lite här och där faktiskt,men det gäller ju bara att hitta dem, och ta till sej dem.

Du ska veta att vårt hem står öppet för alla som har lust att komma in och prata en stund, ta en fika och bara vara..du är så välkommen.

Ta det lugnt nu i helgen, och vila upp dej....och håll ut...snart är det lov, så då blir det en liten andpaus....

kramar Helena, Hannas mamma

2008-10-11 @ 16:16:30
Postat av: kusinvitamin

hej prutt, jag vet att jag skulle ringt. Jag är så himla dålig! Men nu är min farmor här och så och saker och ting är upp och ner. men jag vill aprata med dig. SÅ jag tänkte..kansek har du tid att prata när jag sitter på jobbet och tråkar? när kan jag ringa dig?

2008-10-11 @ 23:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback