I Can't Make You Love Me

Hela dagen har jag umgåtts med Cilla. Jag antar att vi tagit igen allt vi inte hunnit vara med varann den senaste tiden.
Vi gick på stan, åt lunch och sen såg vi fotboll. Pite-Sundsvall. Pite vann med 6-0 och är nu ännu närmre allsvenskan. Sen åkte jag hem för att vila och äta. Jag vilade minsann, annars skulle jag aldrig orkat med kvällen. Jag förstår inte vart min ork tagit vägen. Det är så galet. I alla fall så såg vi bio "rallybrudarna". Den var riktigt bra, hängde dock inte med riktigt hela filmen. Något störde mig och fick mig verkligen på riktigt depphumör.
Vi gick senare efter filmen till Cillas mormor och umgicks med henne lite. Sen for vi hem till Cilla, gav katterna mat och fixade popcorn.
Clas ringde sen och ville ha skjuts, vilket han givetvis fick. Där fick man sig verkligen ett riktigt gott skratt kan jag ta och berätta. Alltid lika roligt att vara fyllechaffis.
Jag och Cilla körde senare runt lite i stan innan vi gav upp och åkte hem till sig.
Så nu sitter jag här och klockan börjar närma sig natt. Kan inte sova, även fast jag är dödligt trött. Borde sova så mycket nu, eftersom att jag råkas ha samling klockan elva imorron, matchen börjar halv ett i norrmalmia. Alla som har vägarna förbi tycker jag ska kika in ett tag i alla fall.
Det har i alla fall varit en riktig nostalgi kväll med Cilla. Vi har åkt runt i hennes bil, tittat på fulla människor på stan, lyssnat på musik, inte vetat vad vi skulle göra och bara liksom levt. Precis som vi gjorde där nångång i januari iår. Detta bestod mest våra helger av och det tyckte vi var kul. Nu kan man ju diskutera hur kul det var...
Dagen var bra - Kvällen kunde ha slutat bättre.

Den som kom på att vi människor behöver kärlek för att orka leva var dum. Kärlek är det värsta och hemskaste man kan tänkas behöva i livet. Jag hatar det så mycket. Och när man inte får kärlek när man vill ha det, brakar ju hela världen ihop. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt, så tjorvigt.....Jag förstår ingenting. 
När man kör bil på natten och lyssnar på musik är allt värst. Varför?!
Livet förändras - bra och dåligt. Just nu är det bra och jag vill ha en stor förändring, FORT!!!! 

Svar till min kusin:
Jag har alltid tid att prata med dig. Om jag inte har det så tar jag mig den tiden. Ring när du vill. Sömn är ju inte det lättaste längre, så jag lär ju vara vaken, precis som förra gången du ringde. Även fast du inte trodde mig att jag var vaken.
Puss på dig.,

Svar till Helena:
Måste bara säga att det var roligt att du kommenterade.
Sen måste jag tacka för att jag får komma förbi och skulle gärna göra det någon dag.
Kanske blev ett tråkigt och dåligt svar, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Kramar

Imorgon är det söndag. Kanske inte världens bästa dag, dock lyckas handbollen hålla den dagen uppe. Hemma permiär mot Kiruna. Lycka till för oss, eller vad säger ni.
Sen efter den matchen väntar äckelläxorna som jag inte älskar. Hoppas dock att spanskan gick bra. kändes bäst av alla proven jag lycktas överleva denna terminen. Antar att det lär komma tusen mer att överleva.
Måndag betyder skola igen. Frågan är ju hur jag kommer orka. Vill bara gråta varje morgon jag vaknar. att börja klockan åtta varje dag och sluta halv fem kan inte vara nyttigt. Jag orkar inte och jag har endast gått en månad i skolan...Jag har dessutom ett år kvar efter detta. Det ser hopplöst ut. Fyra år gymnasium....det var väl inte det jag förväntade mig när jag en dag gick ut sjulnäs. eller? Och föresten, jag saknar faktiskt tiden i sjulnäs. Den var jobbig, men jag tror denna är jobbigare med tanke på allt.
Längtar redan till nästa helg.

Hoppas ni haft en bra dag och kväll.
Nu ska jag gå och läsa en liten bok.
God natt

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback