Underbara vänner

Tänk att något så underbart kan ta en så snabb vändning - ta mig här ifrån.


Helgen har varit super bra, fram tills nu.
Fredag spenderades med några helt underbara människor. Vi åt först på golden, det var väldigt trevligt. Hela restaurangen höll en tyst minut för Carolin och vi tände ett ljus. Maten var också god, för god.
Sen körde jag emelie till en fest och jag, vickan, per och syster fortsatte mot Roknäs där Josse, Ida och Bo var. Det var trevligt. Såg idol och bara tog det lugnt. När det var slut körde jag hem syster och vickan, jag och per åkte till per. Jag skulle skjutsa clas in till stan. Så jag och per gjorde det, sen for jag hem och sov.
En väldigt skön fredag. Det bästa var nog att samhällsarbetet blev klart.

Lördagen började mycket lungt. Såg mest tv, gick på en promenad och såg mer tv. skönt. Sen på kvällen var det fest hos Svenne. Gick till Eme så att hon fick fixa mitt hår och sminka mig. Sen bar det vidare mot Lillpite och Svenne. Var riktigt roligt. Grymt längesen jag hade så kul faktiskt. Skrattade, dansade och sjöng. Jaa, fyy vad det var kul. Sen blev det utgång också. Svenne hade ju under nattensgång blivit 18 ;P På pentan hände en hel del mindre bra saker som kanske inte ska tas upp här. Men jag hade grymt kul i alla fall och det är väl de som är huvudsaken. Kom hem fyra och då small jag bokstavligt talat av i sängen. Vaknade klockan fem igen, var äckligt törstig och ville dricka, men ångrade mig snabbt när jag lyfte på huvudet och kände hur fruktansvärt tungt och ont det var.

Vaknade klockan elva idag - trodde jag. Men klockan var ju bara tio, vi hade visst ställt tillbaka klockan. Ooops. Låg kvar i sängen ett långt tag, kroppen var ganska så tung kan jag säga. Men efter att jag legat och tagit mig mot till att stiga upp gjorde jag det också. Men ångrade mig snabbt att jag ens vaknade och la mig i soffan igen. Då ringde tove och hörde om jag skulle med på handboll. Ja, tänkte jag och följde. Strömnäs vann tyvärr stort. Sen åkte vi hem och hämtade Emelie. Vi åkte sen hem till mig, åt lite lunch och började lejda oss precis som på den gamla goda tiden när vi var en hel trio. Vi spelade in massa filmer och skrattade så mycket att vi grät. Ingen kan nog förstå hur mycket jag saknar den tiden. Fy vad vi ska ta tillbaka försvunnen tid på tisdag. då blir det pyjamasparty hos emelie. Sen har vi legat i Toves säng, tänt ljus och lyssnat på LPskivor och pratat om allt mellan himmel och jord. Även Josse den underbara kom på besök. Det var mycket trevligt. Träning har jag också hunnit med, kan berätta att det kändes vad jag gjorde igår. Men det var det värt, för jag hade grymt kul.
Nu ska jag ta och se en film och försöka att inte somna. Lär inte gå så bra, men det är värt ett försök. Just nu vill jag inte vara med i denna världen längre.. Älskade Syster, du förstår inte hur fin du är.

God natt


Kommentarer
Postat av: sandra

hejhej. Du måste läsa och kommentera min blogg varje dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback