Livet förändras


Kanske finns det något där uppe som vet precis allt, som vet precis allt som händer och kommer att hända. Någon som tar emot oss varje gång vi faller och någon som skrattar med oss när vi gör det. Jag vill så gärna tro det, kanske gör jag det också. Fast samtidigt vet jag inte. Efter allt som har hänt är det väl inte lite konstigt att man tvivlar. Eller? Snälla, kan nån berätta för mig. Jag vet ingenting.




Det finns en låt med texten "Livet förändras vart jag än går" och så är det ju. Det är så sant som det är sjunget.

Den senaste tiden har varit extra jobbig, jobbigare än vanligt. Det har hänt så otroligt mycket, känns inte ens som att det skulle räcka ett litet a4 till att skriva ner allt som hänt, allt jag känt och fortfarande känner. Det är så sjukt.

Men som sagt, livet förändras och det är väl kanske tur det.

För ungefär ett år se ville jag inget hellre än att stanna tiden och leva lyckligt i alla mina dagar. Jag hoppades att den tiden aldrig skulle ta slut, men mest hoppades jag att det inte var någon dröm. Så här i efterhand så inser jag nu att det inte var någon dröm, men för stunden kan jag endast drömma om denna underbara tid.

Skulle helst se att allt ordnade sig bara man knäppte med fingrarna, vilket endast kan vara en dröm, för vad skulle kunna ordna sig genom ett fingerknäpp?
Sitter just nu på skolan och väntar på bättre tider. ska ut och fotografera snart med fotoA kursen. Vet väl inte riktigt hur rolig den kursen är. Det får tiden utvisa.
Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag valde samhälls heller. Riktigt så mycket kunde jag väl inte ha tänkt?
Har ungefär ett ton med läxor som ligger och väntar där hemma på mig. Kan inte påstå att jag längtar till att komma hem. Kommer nog inte ens orka ta tag i alla läxor ännu.



Äh, som Hanna brukade säga till mig: Allting löser sig med tiden.
Får kanske lita på vår kloka vän. Jag hoppas hon har det bra där hon är nu. Älskade vän

Finns väl egentligen inte så mycket mer att skriva, som alla ser blir det mest bara klagningar. FÖRLÅT MIG!
Jag lovar att det kommer bättre tider, kanske snart!



Uppdatering.
Det är fruktansvärt vad jag mår illa just nu. Vill gå och sova, kommer aldrig kunna somna. Mår alldeles för dåligt. Vet inte, illamåendet kom bara sådär, helt plötsligt. Ingen skola imorron?! Jag vet inte. Hoppas inte det.

Satt och tänkte idag. Tänk ifall att jag skött mig, mått bra och trivts, ja då skulle jag ha gått trean idag. Trean och tagit studenten till våren. Men jag antar att jag har mig själv att skylla. Jag lyckades inte sådär jättebra i ettan första året. Dock gick jag ut med höga betyg i våras. Får väl se till att slita ihjäl mig i år igen....och nästa.

Träningen idag gick bra. Har ont i benen, träningsvärk är att vänta. UNDERBART.
Nä, nu mår jag alldeles för illa.
Ha det bra.

Kommentarer
Postat av: mats

Det är tillåtet att klaga i sin egen blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback