LVU, veme och syster

Klockan är 22.29 och här sitter jag med ett samhällsarbete. Ska skriva Veme tills om tre veckor, så nog har jag det jag gör om jag säger så. Har två till veme-arbeten som ska in om bara några veckor. Hur hinner jag? Jo, det ska nog gå, jag tycker veme är ganska roligt. Speciellt när man får välja ämne själv. Så, det går nog gallant om jag får säga det själv.
Ja, mitt samhällsarbete, vad ska det handla om? Jag hade tänkt skriva om LVU, lagen om vård av unga. Så just nu sitter jag drängt i massa papper och böcker och läser som en tok. Det är ganska intressand.
Jag skulle vilja försöka reda ut är om LVU fungerar som det är tänkt att det ska fungera, om ungdomarna far illa av det, eller om det blir bättre.
Det är lite svårt att formulera mina frågeställningar just nu, eftersom att jag inte riktigt vet hur jag ska sätta upp mitt arbete vid detta tillfälle. Det var ju trots allt idag vi fick uppgiften.
Förutom veme arbeten i högar har jag NKprov, Spanskaprov, matteprov och geografiprov inom kort. Det ska nog gå bra, för efter denna period är det lov och det längtar man ju till om man säger så.

Utöver alla prov så sitter jag samtidigt och ska fylla min älskade systers ipod med musik. Bra musik som jag tycker om. Frågan är ju bara om hon kommer tycka om den. För övrigt så fick hon ipoden av lilla mig idag. Vet inte riktigt varför jag inte gett den till henne innan. Men mitt lilla ego har väl talat då.
Älskadesötalillasyster, torka tårarna och bli glad igen. Jag älskar dig. Bry dig inte om något annat.

Du slog mig precis med ord och det gör ondare än någon kan ana. Jag förstår inte. Varför?! Ord känns med än slag, så är det bara. Rädda mig.

Imorron ska jag fixa en ny T. Det behövs verkligen. Efter detta så behövs det. Får se, kommer säkert inte göra det. Men ska se till att få det att bli, för annars överlever jag inte.

Nu ska jag se till att få mig några timmars sömn. Återstår ju att se om jag kommer somna efter allt. Men att i alla fall ligga i sängen kan väl hjälpa lite. Skolan kommer bli jobbig imorron, det känner jag på mig.
Har fortfarande ont i magen. Jag kan inte fårstå varför. Men i framtiden kanske jag får svaret. Vem vet?

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback