Sov Gott

Det är så svårt att förstå allt. Det gör så ont i mig. Förstår egentligen inte hur jag orkar med, men tydligen.
Begravningen var idag, otroligt vacker. Men fruktansvärt jobbig. Jag har aldrig i hela mitt liv varit på en så vacker och sorlig begravning. Dagen spelades i moll men minnet av älskade Hanna spelades i dur.
Victor spelade en låt och den var så otroligt vacker. Det är svårt att förstå allt.

Fick jag göra om allt, hela livet skulle jag ta tag i Hanna och berätta hur älskad hon är.  Saknaden i hjärtat överröstar allt. Hanna var en riktigt vacker människa. I hennes hjärta fanns inget ont. Hon var allas solsken. Men nu är hon helt plötsligt borta. På något konstigt sätt blir det mer och mer verkligt för varje dag. Men ändå inte, detta händer ju inte på riktigt känns det som. Det känns som att detta är en stor hemsk mardröm som jag snart kommer vakna upp från.
Jag minns alla minnen, jag minns de med stor glädje i hjärtat. Ditt skratt, ditt otroliga skratt går aldrig glömma, inte heller du själv.
Jag tror att din kropp fanns i kistan idag, men inte du. Du finns någon annanstans. På ett bra ställe. På ett ställe bortom all sorg och smärta.

Vi saknar dig så otroligt mycket Hanna. Jag vet att du vill att vi ska vara glada, men det går inte. Just nu går ingenting. Inget spelar längre någon roll. Jag är helt nollställd.

Coldplay - The Scientist


Sov Gott älskade vän!

Kommentarer
Postat av: sanna

Saknaden är verkligen stor! Det är så obegripligt. Sådant ska inte hända. Jag kan fortfarande inte förstå. Vill inte inse. Men försöker tänka att hon har det bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback