Livet är inte lätt - inte lugnt heller.

För tillfället är min puls väldigt hög. Jag ska hinna med allt, speciellt det jag vet att jag inte kommer hinna med idag. Har varit och skjutsat pappa till jobbet, syster till grans, handlat, börjat packa väskan, pluggat en miljon saker, ätit och pluggat igen. Dessutom hade jag velat se Piteå göra allsvensk debut och se HV71 (förhoppningsvis)vinna över färjestad. Inget av detta kommer jag hinna. För här sitter jag med en historia inlämning som ska in nästa fredag, men som jag aldrig kommer hinna nästa vecka. Dessutom var det tänkt att jag nu ska packa lite mer (finkläderna), städa undan lite, förska få bort min huvudvärk och sen hämta min syster igen. Ibland är det jobbigt att leva.
Jani, livet är inte lätt, inte heller lugnt.

Men imorgon åker jag bort och det ska bli skönt. Vissa läxböcker kommer dock hänga med, vilket jag inte älskar. Tror inte heller att jag kommer få det speciellt lugnt heller. Nåja, visst ska det bli roligt att spela i de svenska färgerna.

Idag är det även TIO hela år sen min mormor gick bort. Faktiskt brukar jag tänka på henne ibland, det har blivit allt oftare nu på senare tid. Jag vet egentligen inte varför. Det sägs ju att tiden läker alla sår, kanske kommer detta läka nångång, förhoppningsvis. Min mormor var en mur mot världen och den har varit riktigt svår att bygga upp igen. Jag är på mycket god väg.

Nu ska jag ta mitt klagande och åka och hämta systeryster. Ha det så bra här hemma!

/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback