Min bästa vän är så beundransvärd

What a friend I've found
Closer than a brother
I have felt your touch
More intimate than lovers

Jesus, Jesus
Jesus, friend forever


Jag skulle gärna berätta om min bästa vän för er. På sätt och vis har jag redan berättat om Honom. Men samtidigt har jag varit alldeles för feg. Jag har liksom tänkt att; Näe, vad ska folk tänka om mig egentligen? Nu känner jag mig stark, nu känner jag inte för att vara feg längre.
Men grejen är bara den, att Han är så obeskrivlig. Han liksom finns där dag in och dag ut, alltid vaken. När jag gråter, så gråer Han med mig, tar mig på sina axlar och bär mig genom mörkret. När jag skrattar, skrattar Han med mig. Det är så fantastiskt.
Och varje dag påminns jag om varför just jag tror på Gud. Ja, just därför att storastora Gud, älskar lillalilla mig, ser just mig och hör just mina böner, VARJE DAG!

Och nu äntligen tror jag att jag vet varför jag är så glad. Efter år av kamp har jag äntligen gjort mitt val, jag har valt livet och det är jag fantastiskt glad över!

Gud är beundransvärd!


Kommentarer
Postat av: hemlig!

Det är bra elina! blir så stolt :-)

2009-08-25 @ 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback