Sommaren 2009

Sommaren 2009 är verkligen över nu.
Skolan har börjat, värmen är på väg bort härifrån och igår såg vi en hel hop av flyttfåglar på väg söderut. Dessutom är det surströmmningsdags i Gråträsk i helgen, jaa sommaren är ett minne blott nu. Faktiskt är jag lite glad att vara tillbaka igen, fjärde och sista året har börjat. Jag är grymt taggad på att få bra betyg och sen lämna skolan med stil på studentdagen. Det ska bli fint.
Och mitt schema då? Jaa, till alla er som tycker att ni har fått dåligt schema kan jag enbart skratta. För jag har bäst schema och det tycker jag absolut att jag är värd. Jag ser enbart ljust på detta skolår.

Vad kan man säga om sommaren då? Jag måste säga att detta har varit den bästa sommaren jag någonsin varit med om. Allvarligt så trodde jag att sommaren 2005 med allt den hade att erbjuda skulle vara oslagbar. Nej, denna var finast, roligast och bäst helt enkelt.

Min sommar började på ett alldeles utmärkt sätt. Jag och mina vänner Tove, Cilla och Hanna drog till Mallorca för att sola och bada. Vi tog dagen som den kom i en vecka, brydde oss inte om så mycket.  Vi fick en mycket varm och fin vecka där. Riktigt mysig och skön. Sen den 28 maj var man tillbaka på joden igen, brun som bara den och lycklig över att sommaren verkade komma till Piteå också. Full av nya upplevelser begav sig Hanna och Tove in i allt vad som kallades för student. Det var bal, fester, middagar och förberedelser.
Efter en superduper studenthelg var det dags för ledighet, fram till den 13 juli. Två fina veckor med sol fick vi i mitten av juni och juli. Dagarna spenderades på bryggan nedanför vårt hus. Kvällarna spenderades med finafina vänner, eller på fyspassen med lillpite.
Helgerna bestående av kompisar, volleyboll och endel festligheter var verkligen guld värda. Vakten som vi lärde känna var även han mycket bra.
Många besök i Skellefteå med Josse var även något som smyckade sommaren.
PDOL var sannerligen en hit. En fin torsdagkväll var starten på något mycketmycket roligare. Massa människor, konserter, skratt, musik och dans gjorde helgen till minnesvärd.
Veckan efter var det dags för sommarens höjdpunkt på riktigt. Tejp 2009 med massor av underbara människor och BeachVolley. Det var det bästa på hela sommaren och tejp gjorde mig lycklig på riktigt.
Alla fina picknickar i södra hamn som jag och sandra gjorde efter detta är verkligen något som jag kommer minnas länge, vår fina kvällspromenad som räckte i flera timmar. Och vore det inte för att dagen tar slut skulle vi nog fortfarade gå där i stan och prata om allt mellan himmel och jord. Vår fina Lasse W kväll som aldrig blev av, men biljetterna är bokade och den 26 nov står vi i Umeå och gråter till lasse <3
Resan till stockholm var det sista jag hann med denna fina sommar. Mycket shopping, fina vänner och en hel del skratt får avsluta sommaren 2009. Jag saknar den redan, men är glad över alla fina minnen jag fått att bevara.

Jag tror att det varit de små sakerna som gjorde min sommar till vad den var.
Sommarens bästa: MALLORCA, VÄDRET, BRYGGAN, VAKTEN, FINA SLUMPMÄSSIGAKVÄLLAR, TEJP, SKELLEFTEÅ och framförallt mina underbara VÄNNER!!

Nu ser  jag framemot allt vad hösten har att erbjuda och längtar till nästa dag och nästa och nästa. Jag vill liksom aldrig sova! Livet är förtillfället UNDERBART!
Och för mig som går trean(fyran) är det bara några få veckor kvar av skolan, sen är jag friiii som en fågel.

God natt


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra att du är glad :) puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback