Detta var 2009

Det är två dagar kvar av detta år och det är dags att summera 2009!

Januari
Det nya året började och slutade med livskraft. Jag var glad som ett litet barn hela Januari. Umgicks med vänner och bara levde det glada livet efter livskraft, som gav precis vad det heter. Hanna och Josse, det var de jag umgicks mest med. Jag och Josse tog oss många trippar till Skellefteå och liksom levde livet, precis som man ska göra!
 

Februari
FNrollspelet präglade denna månad, massa förberedelser inför något som visade sig vara det roligaste jag gjort på hela gymnasietiden, i alla fall fram till idag. Sen gjorde jag även en tripp ner till stockholm, hälsade på min kusin och fick shoppa lite. Men värst mycket shoppning blev det inte. Josse och Sanna firades alla hjärtansdag med och sen blev jag sjuk. En vecka senare klarade fina josse körkortet. Detta var en fin tid.
 

Mars
Det var i mars som jag och tove satte oss på tåget ner till Göteborg, gjorde hundra byten och efter dessa hundra byten var vi framme hos fina emelie. Vi var samlade igen! Det var också i mars som jag var som mest nervös, nervös inför vad som komma skulle. Näligen representera de svenska färgerna uppe i Kiruna.
Många skoterturer gjordes denna månad, men också många till Skellefteå, i vanlig ordning. Jag fick dessutom sitta en timma med sandra på ögonkliniken, hennes öga blev bedövat.
  

April
April kom med stormsteg, började med matcher i kiruna. vi förlorade varendaen, MEN jag kom med i All Star Team och det gjorde mig glad. Jag stressade också mycket denna månad.
Den roligaste påsken i mitt liv spenderades i Gråträsk med fina människor. Galna fastkörningar, massa flövatten, senagalna kvällar och en massamassa skratt. Detta var händelserna i Gråträsk påskveckan, det var fantastiskt. Vi spederade mycket tid där, men också på fotbollsplanen. Då gjorde fotboll mig lycklig. Det var även denna månad som min viktminskning började.
  

Maj
Större delen av månaden handlade om den planerade resan till Mallorca, sommarens bravader och träning. Jag hade helt plötsligt blivit mer av ett träningsfreak. Resan var fantastisk, varm och skön. Och god mat och snygga killar. haha.

  

Juni
Det var nu mina bästa vänner tog studenten, de fick springa ut och bli fria. underbart. Det var också i juni som jag dansade till Håkan Hellström i solnedgången, var vaken så länge tills solen gått upp, gick och la mig alldeles lycklig och badade sena bad. Det var underbart. Midsommar firades tillsammans med emes familj, clas och pers familj och våran då, i Gråträsk. Var bland de bästa nånsin.
 

Juli
Beach Partyt startade i Juli månad, jag var där med min mor. Hon hade roligt, jag hade roligt åt en kille som skrek rakt i mitt ansikte att jag var det vackraste han nånsin sett. Det var ju roligt, mindre kul att han hängde efter mig resten av kvällen så att mamma fick rädda mig. Min kusin var på besök, jag, josse och hon gjorde nog den roligaste utgången på hela sommaren. Hela den helgen hon var här var helt gaaalen. Så sjuukt roligt. Den var också i Juli som vi dansade och log i regnet. Men det gjorde inte oss nåt, för roligt hade vi. Som tusan, eller hur sandra?
  

Augusti
Började denna underbara månad i Ö-vik på läger. Var där för att spela volleyboll, träffa vänner och framförallt för att vara med Jesus! Detta läger är så sjukt underbart, det går inte med ord beskriva. Månaden fortsatte med en resa till stockholm, träffade kussen och hängde med Lisa och hennes pojkvän i deras lägga. Såg Agnes på grönan och hade det trevligt. Vi spelade även DM i boden denna månad, final i april tror jag det är. Vi gjorde en tripp till storforsen jag, sanna, vickan och Anna. Nu hade jag också gått ner tio kilo.
  

September
Egentligen hände inte så mycket denna månad. Jag besökte Umeå en gång, hade grymt trevligt och studerade till polis en kväll. Nedräkningen till Lasse började också. I slutet av månaden drabbades jag också av den omtalade svininfluensan, det var vidrigt med jag överlevde. Vasaloppet bokades också in på mitt schema. Träningen blev mer intensiv nu.

Oktober
Sjukdomen höll i sig i ungefär hundra år. sen åkte jag och min älskade mamma till Göteborg för att hälsa på Emelie, inger var där och Erica kom dagen efter. Detta var en underbar resa som jag aldrig kommer glömma. Jag hade så sjukt roligt så det går inte förklara. Jag hade praktik i skolan också, upptäckte att arbetsterapeut skulle vara roligt.
  

November
Detta var en månad som verkligen hade många berg och dalbanor inblandade. Den började bra, längtade grymt mycket till Lasse. Handbollen gick sjukligt bra. Men så kom bakslaget, jag skadade knät, svimmade tre gånger och slog huvudet och mådde ständigt dåligt av smärtan. Sen kom det roliga igen, konserten i Umeå med Lasse. Den var underbar, den var bättre än bäst. Jag var lyckligast.
 

December
Månaden har mest bestått av nedräkningar till olika sorts grejer. Jag, tove och jim hade julbak där i början av månaden, det var mysigt. Sen kom jobb med laget. Massa träningar. Jag hade nu gått ner lite mer än 15 kilo. Det var oerhört roligt att prova kläder. Läxa i drivor hade jag. Vi umgick massor med laget, hade otroligt trevligt. Allt från julmys, till lagfest, till matcher. Det är underbart att umgås med dom man tycker om.
Snart är det nyår, får se hur det blir. Sen fyller jag 20 vintrar. Och jag är snart tillbaka i spel igen!


Gott nytt år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback