VÄX UPP!

Skrev nyss ett långt fint inlägg om väder, svinsprutan, lucia, teater och töntiga killar. Jag orkar inte ta upp det igen. Men de töntiga killarna kan ni få ta del av, för de var riktigt töntiga.

Jag satt på bussen idag, bakom mig hade jag några killar som jag, av deras språk, uppfattade gick i nian kanske. De skrek och gormade så att hela bussen kunde ta del av deras omogna beteende. Efter ett tag blev de helt tysta och skönt tänkte jag och blundade ett tag. Tills en av dem utbrast; Grisjävel, till en annan och så var babblet igång igen. De skrev, värre än tidigare och jag började fundera på om de kanske gick i sexan istället. Mer omogna killar var det längesen jag fick ta del av. Nåja, bussfärden gick vidare och jag vande mig vid dessa killar. Jag började slappna av och tänkte att det kanske är såhär man beter sig när man går i sexan nuförtiden. Jag minns inte att vi höll på såhär, jag visste väl knappt vad en svordom var. In kom en liten kille, säkert inte många gånger han åkt buss själv. En av killarna började skriva till denna lillalilla söta kille. Orden han skrek var FUCK YOU och så klart hängde resten av grabbarna på. Lilla killen började gråta ju mer de skrek destomer grät han. Som tur var kom en tant och klappade om den lilla killen. Grabbarna fick en utskällning och till min stora fasa klev de av på samma ställe som mig. Då fick jag se, det var killar som gick andra året på strömbacka. Alltså sådana som nästa år fyller 18 år och alldeles ensamma får sätta sig framför ratten. Jag vet inte, men kanske ska man sluta befinna sig på vägarna som de höll på.
Jag finner ett ord: VÄX UPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback