En sjuk dag

Det har varit en riktigt bra helg som bara flugit iväg och helt plötsligt blev det måndag igen.
Sitter i och för sig ganska så sjuk hemma med en hund och tror att det är söndag, man blir ganska virrig när man inte håller hus på skolan för en dag. Men jag måste faktiskt medge att det är ganska skönt att ta en vad Linnéa kallar för TL (tjänstledigt) även fast det blev en ofrivillig sådan.

Helgen då?! Vad gjorde den så otroligt bra?
Jo, den började i skellefteå. Det som skulle bli middag, EFS och efterhäng, blev mest EFS. Men det gör inte så mycket. Vi var bjudna på middag hos Samme i fredags, innan EFS, men kvällen innan ringer han och säger att han måste åka till Happis. Jaha, vart ska vi nu käka?! Det blev i alla fall middag hos Josses mormor och det var inte dåligt det heller, för det var gott. Det var roligt på EFS, som vanligt då.. Sen gick jag och Josse ut på stan för att se oss runt, vi kom till ett tält med massa fulla vuxna. mest tragiskt tycker jag, gulligt tyckte josse. På hemvägen gick vi förbi EFS igen, för att Josse frös. Där satt vi och chillade ett tag, för att senare börja traska hemåt. Hemma käkade vi bullar, såg en film och somnade vid halv två. En mycket lyckad kväll om man frågar mig.

Egentligen var det tänk att vi skulle hem fort och åka skidor på lördag, men det var -20 grader hemma, så istället blev den en skön sovmorgon och en tripp på stan innan vi senade begav oss hemåt.
Väl hemma handlade vi och sen begav vi oss mot sannas hus och började laga middag, alla hjärtans dag-middag. Mycket trevligt, med mycket underbara vänner.


Igår var det match i malmberget och det var en mycket snorig och halsontig Elina som vaknade upp, men jag hade ändå tänkt spela. Matchen för mig gick inte så jättebra, men vi vann i alla fall och det är ju huvudsaken. Med mig hem fick jag en redig förkylning som inte verkar ska lämna mig i första taget. Mamma och pappa förbjöd mig att gå till skolan idag och det kanske var en bra sak?!

När jag suttit här hemma i några timmar har jag även hunnit med att läsa en hel del bloggar, plugga, sova och tänkt.
Jag har dessutom kommit på hur otroligt många fina människor det finns i mitt liv och hur lite jag egentligen uppskattar det jag har, utan jag strävar istället efter något mer, något som kanske inte alls är lika fint och bra som mina vänner. Jag strävar hela tiden efter att komma ett steg längre, istället för att leva i det vi kallar för nuet. Mitt nu verkar vara sen, senare och nästa dag/månad/år istället för att låta det vara NU.
Men jag är helt överlycklig över alla fina människor jag har och som jag skulle kunna göra vad som helst för, för dessa människor går inte att byta ut.

Nu ska jag ta tag i mina läxor igen, kommer nog bli så att jag sover istället.
Ha en bra dag i solen

Kommentarer
Postat av: linnea

TL for life! :) krya på dig gullet!

Postat av: linnea

nejdå, inte det inte. har känt av att den sak bryta ut snart förkylningsäcklet ;o

TL is goood shiet :)

2009-02-17 @ 15:58:21
URL: http://ls9.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback