Jag är full

Snart kommer nog en liten sammanfattning om året som varit, om jag orkar nån dag

Okej, snacka om att jag valde en rubrik för att dra till mig läsare... Om jag lyckas är väl en annan fråga. Jag har i alla fall gjort ett försök. I varje fall så har jag kommit hem en gång för alla nu. Det har minst sagt varit en händelserik vecka, en helt underbar vecka. Läger har avlöst varandra. Är helt slut nu, sov fyra timmar i natt. Alldeles för lite. Och livet i Umeå har mestadels bestått av lycka, sjukdomar, skratt, prat, sång och inte minst ALCOGEL. Jag har verkligen varit som besatt av denna underbara product, då jag är extremt rädd för allt som stavas M-A-G-S-J-U-K-A.

Boden lördag och söndag är liksom inget att prata om. Det gick piss på lördagen, men vaknade med nya krafter på söndagen och då lyckades jag trippedubbelt så mycket bättre. Känns bra att avsluta helgen med humöret på topp.
Sen var det liksom bara snabbt hem och packa upp och packa ner igen.

Måndag morgon, klockan ringde 06.00. Upp, duscha, äta, packa klart och sen åka igen. Denna gång mot Umeå, nyår och livskraft. Tre och en halv timma ensam på en buss kändes ganska tråkigt, men det var grymt värt det. För då insåg jag kanske inte hur underbart det skulle vara efter, men jag lovar att nu var det grymt värt det.
En dag senare kom jag dit, eftersom att jag varit i Boden. Jag kom precis i smågruppssamlingen och sen var det lunch.
Som seminarium hade jag var kör/gospel. Okej, helt ärligt var det inte speciellt kul första dagen. Kan bero på att jag inte vågade sjunga rikigt. MEN, det blev bättre.
Kvällen var brabrabra och jag älskar människor på läger.

Tisdagen blev bättre, mycket bättre. Kören var till och med rolig och tiden bara sprang iväg. Det var liksom inget att prata om. Det var otroligt roligt. Kvällen var även den otroligt bra, OTROLIGT. Lyckan liksom bara hängde i luften. Och jag lovar er, jag var lyckliglyckligochlycklig.

Onsdag, nyårsafton. Orkar inte egentligen gå in på detaljer. kan meddela att denna dag var den bästa dagen på riktigt riktigt länge och det kommer dröja många månader innan jag glömmer den. Om det ens går. Kvällen var liksom lyckligare än lyckligast och jag ville aldrig liksom gå och sova. Jag hade typ energi kvar som skulle kunna räcka i flera veckor. Jag kunde inte sluta skratta, och de som såg mig måste ju tro att jag var knäpp som log hela tiden. Man kan lugnt säga att jag var och ÄR full på livet. Jag vill bara ha mer och mer och mer och aldrig somna.

Idag gjorde jag gospel premiär och det var extremt nervöst, men faktiskt riktigt roligt. Dock inget jag skulle kunna våga på heltid, men ibland kan man ju överaska.
Hemresan idag var riktigt tråkig. Jag vill inte att allt bra ska ta slut bara sådär. Jag vill ju ha mermermer. Just nu känner jag mig lycklig. Men en sak förstår jag inte riktigt, hur kan man känna sig så otroligt lycklig, men samtidigt så fruktansvärt tom? Men, jag ÄR full - på livet


På lördag fyller jag 19 och förhoppningsvis blir det en bra dag. Inte för att jag kan påstå att 19 är någon speciell ålder. Har faktiskt funderat på att inte ens fira dagen, men har beslutat mig för att göra det på måndag, eftersom att alla är borta på lördag. Även jag ska bort då, till skellefteå på vinterrocken. Hoppas på att den kvällen ska bli underbar. Kommer ju träffa folk från Umeå. TACK<3

Nu återstår väl enbart att säga tack för en underbar vecka.
I Could Sing Of Your Love Forever

Gott nytt, eller vad man nu säger.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback