Jag borde nog leva i nuet istället

Det är extremt frustrerande att veta precis vad man ska göra när skolan är slut och ändå ha ett extra år kvar. Ibland hatar jag att jag sökte lyckan i Göteborg, hade jag inte gjort det skulle jag gått ut i vanlig ordning med mina kompisar till våren. Men tyvärr lyckades jag inte i Göteborg, utan fick flytta hem och börja om helt från början. Samtidigt så vet jag att jag skulle ha ångrat mig grymt mkt om jag inte försökt, så varför gnälla egentligen?!
Jo, just därför att jag precis vet vad jag kommer göra sen och vill göra det till hösten!!

När skolan är över tänker jag, tillsammans med min käre vän Josse, ta vårt pick och pack och fly till Alingsås. Där tänker vi gå folkhögskola och leva livet i ett år. När detta år är över tänker jag söka, och komma in, på psykologlinjen eller sjukgymnast i Umeå. Annars tänker jag resa och bo i Grekland. I Piteå vill jag då inte stanna länge.

Fast egentligen kanske jag just nu borde leva i nuet och ha framtiden som ett mål. För tillfället lever jag nu i framtiden. Ibland är nog inte det så bra, i alla fall inte nu.

Imorgon åker jag till Kiruna. Ha det så bra.
God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback