Mögel, kyla och Skellefteå

Läxläsningen är avklarad för idag och det känns underbart bra :D

Om det finns något positivt med att det är mögel på skolan så är det nog att vi får vara lediga. Okej, inte fullt lediga, men lärarna måste flytta och då slipper vi aktivera hjärnan allt för mycket. Vi ska nämligen flytta ut i baracker och till ett annat hus brevid skolan. Egentligen är det bra att ha lektioner utanför skolan, då får man friskluft mellan lektionerna och då blir man piggare, det har jag faktiskt upptäckt idag. Bra, mycket bra. Nåja, tillbaka till detta med ledigheten. Vi slutar nämligen klockan elva imorron och har vi tur så är vi lediga på fredag. Vår mentor och de andra lärarna ska flytta, som jag just sa, och därför måste de ställa in lektionerna. Yes, något bra med lite mögel. Annars finns det väl inte så mycket mer bra med det.

En annan sak som slog mig på väg hem från bussen idag. Tempen visade hundrafemtioelva minusgrader. Visst tycker jag om vinter grymt mycket och jag älskar när det är så där kallt och härligt. Frisk luft och lite sånt. Och helst lite snö också. Men jag älskar inte när det är så kallt att benen domnar bort, kinderna fryser och man knappt kan prata, då älskar jag inte vintern. Lagomt kallt och mycket snö, det är BÄST.

Satt precis och lyssnade lite på TilliT och det ger en såna myskänslor. Såna känslor som att jag bara vill tillbaka och ha roligt igen. Jag lever fortfarande på känslan. UNDERBART. På lördag åker vi till skellefteå igen. Åh, så roligt.
Annars ska jag snart gå ut och gå snart och sen se Lars Winnerbäck på TV, något jag längtar till.

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Sara

Du, jag kan bara säga att det inte alls är så kul att springa ut och in mellan olika byggnader för att ta sig till olika lektioner. Det funkar ju bra under våren och hösten, när det är varmt ute. Men det är inte kul under vintern, när det regnar eller är slask.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback