JAG SKA KOLLA PÅ LASSE I NOVEMBER

Det känns som att helgen varat i flera veckor, för jag har hunnit med så sjukt mycket. Ett besök i skellefteå och trästock, sett miss li, veronica maggio, kommit hem klockan elva lördagkväll, hunnit varit ut bland piteås fulla ungdomar, insett att världen håller på att förändras ganska rejält, sett små barn fulla, gråtit i hjärtat när jag tittat på eländet, åkt båt, njutit med föräldrarna, badat, muckat, skrattat, tränat, solat och varit på kalas.
Sjukt mycket alltså. Har börjat inse att jag faktiskt uppskattar minsta lilla sak jag är med om nu. Och om man tittar tillbaka på sommaren som varit så har den näst intill varit i höjd med sommaren 2005.

Jag har även börjat inse att världen förändras hela tiden, på riktigt. vad jag menar är att när jag och mina kompisar var i 15-16 års åldern hade vi inte ens en tanke på att dricka alkohol, vi satt hemma, spelade spel och skrattade och hade det otroligt roligt. De flesta i min omgivning gjorde sånt, och jag tror att det var många, många mer än vi som gjorde så i vår ålder.
De 15-16 åringar som finns idag har oftast för längesen gjort sin alkohol premiär och dricker sig ofta fulla. De springer runt på stan och hoppas på att kanske, kanske komma in på några av krogarna runt om i stan. Jag blir ledsen när jag ser dessa, enligt mig är de enbart barn och barn tycker jag att man ska vara så länge man i alla fall är under 18, helst längre. Rätta mig om jag har fel!

Hur som helst så är PDOL just nu under uppbyggnad. För ett tag sen tittade jag på YR.NO för att kolla hur vädret skulle te sig i veckan och det var med STOR fasa som jag insåg att första gången i veckan solen kommer titta fram är på söndag. En dag efter PDOL slagit igen sina portar. Det som bekymrade mig mest var att det visade sig att det skulle regna fredag-lördag och ingen annan dag. I och för sig är det oftast fel och förhoppningsvis visar det sig vara fel denna gång också. Den som lever får väl se...

Nu skulle en säng sitta fint.
God natt 

Om en vecka typ är det tejp ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback