Minnen från en sten på Böleskola

Idag har jag tagit mig en liten promenad här runt om i allas vår Bölebyn. Det var otroligt härligt må jag säga. Liksom fridfullt och bra, precis som det ska vara i Böle.
Gick som vanligt förbi vår kära skola, även kallad Böleskola. Jag satte mig ett tag på en sten som vi lekt på mycket under vår tid på skolan, under vår underbara barndom. Det är på detta ställe jag näst intill vuxit upp och det var med blandade känslor jag satte mig där, tittade ut över det som varit och började minnas förr i tiden.

Med Britney Spears gamla låt I'm not a girl, not yet går mina tankar över till alla lekar jag och mina vänner lekt, alla bråk vi varit med om, alla "kärleks bekymmer" vi haft, alla herren på täppan - lekar, alla småstjärnor vi sjungt och alla skolavslutningar vi haft på grusplanen. Helt plötsligt känns alla bekymmer vi hade som små väldigt väldigt småa. Jag tänker vidare och inser plötsligt att min bardom varit extremt bra och lycklig. Någonstans undrar jag hur allt kunnat bli som det en gång blev, någonstans känns det som att jag blev bestulen på min barndom alldeles för fort. Men med ett leende på läpparna funderar jag vidare och kommer på att Bölebyn måste vara det mest perfekta ställe att växa upp på och det är så jag vill att mina barn ska växa upp. Det är så jag minns Bölebyn och Böleskola. Alla fina vänner och alla fina platser.

Mitt i alla tankar om barndomen och böleskola kommer jag på mig själv, jag har det ganska bra ändå. Jag har ett bra liv i alla fall och alla har sina svackor. Jag är välsignad med så mycket bra, som jag dock har svårt att se ibland. Men jag är glad att jag ser det vissa gånger i alla fall. En studentpresent är påkommen ikväll, en tatuering. Jag vill göra en fisk på vänster handled. Det har jag velat göra länge, men idag kom jag på varför. För mig kommer fisken betyda seger tillsammans med Herren. Och så är det, det har blivit seger och snart är jag redo att ta nya steg.
Med ett leende på läpparna, med Kents Utan dina andetag i öronen och med solen i ögonen lämnar jag skolgården för denna gången.


Kommentarer
Postat av: SSSSSSSSSSS

Älskade böle! :D <3

2009-07-22 @ 21:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback