Ett sjukhusbesök

Nu är jag less allt som heter bukspottkörtel, blindtarm, amylas och femtiotal.. Imorgon har jag prov i människokroppen och idag har jag knappt öppnat boken. Känner mig klar på detta område och då kan jag inte plugga mer, det är knäppt, men det går inte. Så jag har i princip låtit böckerna ligga idag och enbart slappat. Har dock rabblat upp allt om kolhydrater, proteiner, fetter och bukspottkörtel samtidigt som jag gjort något annat.
Just nu vet jag att maten går från munhålan, genom strupen, in i magsäcken, genom tolvfingertarmen, genom tunntarmen och sen ut igen - Ungefär så fast lite mer. Visst är jag duktig?!
på fredag ska jag in med ett arbete, känner mig inte klar. Men jag har ingen ork. Jag tar NK-provet först och sen historia. Jag vet att jag kommer hinna klart.
Idag har jag även hunnit med ett sjukhusbesök - som moraliskt stöd denna gång. Sandra fick akut (nästan) gå till Ögonmottagningen på sjukhuset för att pilla ut en grej på ögat. Känns som att det var målarfärg. Jag fick hänga på, för Sandra var rädd - jag var van. I varje fall så fick jag först läsa Landet Runt och sen Nalle Puh för henne, annars skulle hon inte ha stått ut. Vilken vän jag är. haha. Sen fick jag följa med henne in i rummet, för där var det en läskig gubbe som helt plötsligt bara bedövade hennes ögon så hon blev blind och såg drogad ut. Han pillade sen bort saken och så var det klart. Sandra var riktigt duktig och borde ha fått ett gossidjur som min Herbert.
Sen gick vi hem till henne och gjorde ingenting.

Nu ska jag spela volleyboll

Kommentarer
Postat av: Emma

oj, stackars sandris!

2009-03-17 @ 16:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback