Tänkte komma med ett positivt inlägg, jag tror jag lyckades

Egentligen är detta inte så speciellt viktigt inlägg, eller det beror väl nog på hur man ser på det. Men jag kände att jag var tvungen kommentera det en mycket bra kompis skrev till mig på facebook alldeles nyss.

Jag hade skrivit något i stil med att livet inte kan bli bättre just nu. Han kommenterade senare att allt kan bli bättre!
Det är klart allt kan bli bättre, men om man ska tänka på alla de som lider av hunger i afrika(varför tar man alltid dom som ett förslag?) och alla de som lider av någon sjukdom i världen så har vi det ganska bra ändå. Jag menar, varken jag eller han har någon dokumenterad sjukdom och vi svälter inte. 
Jag fick senare denna kommentar av honom: Men de gör inte saken bättre för en själv.
Nä, det gör inte saken bättre för sig själv. Fast kanske lite bättre om man tänker på att man faktistk har det ganska bra, även fast livet ibland kan vara skit pissigt. Efter regn kommer ju faktiskt solsken!
Dessa till synes små problem kan vara stora som berg för en själv, MEN de kommer aldrig vara lika stora för de i världen som får lida PÅ RIKTIGT.
Vad jag menar är att våra problem som egentligen inte är något att tala om, kommer till slut att lösa sig. Till skillnad mot dem som lever med en dödlig sjukdom som kanske inte kommer överleva denna.

Jag satt faktiskt länge och funderade på detta med livet och gick sedan vidare med en tanke i huvudet. 
Livet är allt bra faktiskt, trots att det ibland kan vara en levande berg- och dalbana. När dessa perioder kommer får man tänka på de bra stunderna man haft.


Det här var fina stunder!!


Kommentarer
Postat av: leffe

PDOL <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback