om helgen, handbollen och saknaden

Det är söndag, men känns som måndag och det är ju super. En extra helgdag till mig liksom. Har haft en super fin helg, både sandra och sanna har varit hemma och det är ju alltid lika roligt. Vi har roat oss varje dag, kommer sakna att ha dem hemma när de idag och imorgon åker till Umeå igen för att plugga. Blää!
Men snart kommer jag till Umeå, det blir fint.

Mitt lag är i Malmberget idag, men här sitter jag. Frisk för en gångs skull, men jag har inte tränat på två veckor så jag fick inte följa med. Visst känns det i hjärtat, det gör ONT! Jag har nog aldrig missat en match på grund av sjukdom nån gång, men nån gång måste ju vara den första också. Såg Alingsås - Hamburg igår och började faktiskt gråta, som ett litet barn. Bara för att jag insåg då hur mycket jag älskar handbollen, jag har nog inte insett det tidigare något i år, men nu har det verkligen gått upp för mig.
Mitt liv är ganska trist och ointressant om jag inte får ha handbollen i det. Vilken tur då att jag börjar träna på tisdag igen, hoppas jag!



Älska lagkamrater, älska att spela, älska glädjen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback