Jag vill

För drygt tre år sedan tog jag och min fina vän vårt pick och pack och flyttade ner till Göteborg för att satsa på handbollen. Självklart var det otroligt sorligt att lämna livet som var här hemma, men jag såg det som en utmaning som skulle bli otroligt rolig och lärorik. Längst in hoppades jag att jag skulle vara ett utvecklat handbollsproffs när mina tre år i södern var över.
Men som alla vet vid det här laget så pallade jag inte längre än ett år, och är inget utvecklat handbollsproffs idag. Snarare tvärtom. MEN mitt år där nere var inte förjäves. Tvärtom, det var det mest lärorika år jag varit med om och jag ser absolut bara positivt på saker som egentligen bara var negativt. 

Det är nog detta som kallas för att ha gått vidare, men det har tagit mig tre år att inse mitt misslyckande, resa mig igen och sen skratta åt saker som hänt. 
Men idag är jag glad, för jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback