Jag är gift med buss- och bilbältet

Efter dagens händelse kommer jag nu och för alltid vara gift med bussbältet. Jag ska verkligen inte sticka under stolen med att jag i mitt förra liv tyckte att det var lite töntigt att använda bälte i bussen. Men idag fick jag svar på tal, bältet är absolut underskattat och borde användas av alla. En olycka händer så lätt och vad är det som säger att man klarar sig bättre i en buss än vad man gör i en bil? Ingenting faktiskt.

Bussen krockade idag med en personbil, egentligen inget allvarligt för att vår busschaffis var bra. Men det kunde ha slutat illa, om han inte gjorde som han gjorde. Värre blev det väl för hon som satt i bilen. Hon hade nog änglavakt minsann!

Nu ska jag plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback