Framtid

På tisdag ska vi på framtidsmässan med skolan, det känns ju sådär lite smått intressant. Det skulle ju vara trevligt om de där borta kunde komma fram med något om vad jag ska göra av min framtid senare.

Jag tar äntligen studenten till våren, det känns ungefär bättre än bäst. Jag har planer inför hösten, det blir Alingsås, folkhögskola och handboll. Kommer nog bli hur bra som helst!
Sen vill jag så mycket ut och resa, bara känna att jag lever och få vara lite oseriös ett tag. Jag vill inte sätta mig vid skolbänken igen och känna att jag inte hunnit göra det jag vill med livet än.
Jag vill kunna titta tillbaka på min ungdomstid och skratta åt alla galna saker jag har gjort. En sak som jag vet att jag SKA göra är att bo i Grekland ett tag, sen skulle jag gärna upptäcka Asien i några månader.

När jag har varit lite oseriös kan jag börja ta tag i livet och bli Polis, Arbetsterapeut, behandlingsassistent, sjukgymnast och allt annat jag vill bli.

Fast jag tror jag börjar med att söka till Hjälmared och samtidigt till Polis, bara för att jag kommer få söka Polis i några år. Det kommer bli fint, det är jag säker på.

Nu ska jag ta mina funderingar och läsa min braiga bok.,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback