Hemska väder

Jag är PROPPAD, på riktigt!!! Har precis anlänt efter träning, har proppat i mig mat så det bara står härliga till. Det värsta är att man får så ont i magen då man inte har något som kallas för SPÄRR.

Vickan och jag möttes inte av någon förtjusande syn när vi kom ut från sporthallen idag efter träningen. Kallt, snöigt och hemskt var det. Bilen var regält frusen, den hade snöat över och dörrarna var isigare än isigast i världen. Det blåste, varken jag eller vickan hade sockar, vantar eller mössa på oss. Vi fick snö i skorna, hemskt kalla händer och stelt hår. Mitt i allt detta skulle vi då börja sopa av bilen.  "Det är bara snö" tänkte jag och började nästan lite små glatt sopa av bilen. Till min förskräckelse insåg jag att det även var is på rutan, alltså behövdes även en skrapa. När jag halvt frysit ihjäl och bara ville hem hade jag halva bilen kvar. Gissa om det var nån som var sur när vi satte oss i bilen.
Blöt, frusen, hemsk, halvt död och trött kunde vi i alla fall efter många om och men ta oss oskadda hem till Böle.

Ungefär såhär såg bilen ut när vi kom ut, en hemsk syn!
Det var nästan av detta vi möttes när vi lämnade hallen idag, vi har det inte lätt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback