Jag är inte full av pengar längre

Sitter med en filosofi uppgift i handen, det är grymt tråkigt. Men det mest frusterande tror jag är att jag måste förstå, även fast det är omöjligt att förstå något så hemskt tråkigt. Nåja, det är nästan en vecka kvar tills den ska vara inlämnad och jag har faktiskt skrivit två rader idag. Jag känner entusiasmen inom mig...

Mina två första dagar som 20-åring har för det mesta spenderats på step in och i näsdukarna. Har gått och blivit förkyld och det suger. En till sak som suger är att jag inte kan vara i Skelle ikväll, fast å andra sidan kommer det nog bli trevligt här hemma också. Vi är bjuden på middag hos eme och dom, våran och toves familj. VI ska bowla klockan fem och sen äta middag. Mysigt.

En sak jag har kommit på är att det blir så mycket dyrare att bli 20. Jag är inte längre barn enligt bussen, jag är numera ungdom och om sex år är jag vuxen. Puh, det kommer inte bli billigt detta att vara 20. Att gå till sjukgymnasten har hastigt stigit i belopp, från noll kronor per besök kostar det nu 100 hela spänn att träna för att bli frisk igen. Dessutom blir det dyrare att bara träna också.Ojoj, hur ska jag överleva som 20-åring?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback